klyfax skrev:
Efter at have læst begge indlæg, vil jeg nok mene at Finn stadige holder fast i sin mening, og at Henrik er gået over på den anden side...
Og i det andet indlæg, på side 1, sidder Finn og skriver noget, men som Henrik ikke mener er korrekt, men stadige skriver at den optima AFR ligger samme sted som det Finn har skrevet.
Dette er bare min opfattelse af 2 indlæg. Personligt tog det mig det meste af side 1 i det andet indlæg at fatte hvad AFR er. Men fandt da ud af at det er blandningsforholdet. (Ret mig hvis jeg tager fejl, da jeg selv skal køre en motor ind!)
Det er rigtigt nok - AFR = Blandingsforholdet.
MEN MEN MEN... Nu snakker vi jo ikke det "optimale" blandingsforhold som jeg kan se nævnt i ovenstående indlæg. Det optimale blandingsforhold må vel være, hvor den laver den størse ydelse? Det gør den jo ikke ved 11,5:1 selv om det måske er tæt på. Der skal vi nærmere ligge omkring 12,5:1.
Hvem, hvor, hvordan og hvorfor nogen evt. har skiftet mening - Jeg kan kun sige, at ingen af os er færdige med at lære endnu - Hverken Finn, Henrik eller jeg selv - LQS er muligves nok en undtagelse dog.
Visse ting hænger selvf. også sammen med "mode/trend" (måske ikke lige det her) og indflydelse andre steder fra. Nogle har læse nyere stof, andre har måske gjort nye erfaringer. Sådan er der så meget...
V/h Chr