michaelk skrev:
Jeg har ikke tænkt mig at bidrage med noget ovenud seriøst, men vil blot sige at jeg er blevet overrasket (positivt) over dette forum. Egentlig havde jeg forventet at det ubetinget ville ende i mudderkastning hvis man provokerede en lille smule, men det blev holdt på et rimelig sobert niveau, lækkert!
For lige at lave en endelig kommentar til denne vibrationshistorie, så er det kun sundt at have forskellige meninger, jeg går ihvertfald ikke på kompromis med pålideligheden. Vigtigt er det også at nævne, at alle de "seje" IC'ere ikke bliver lavet i DIP-pakninger, så hvis man stritter imod smd er man strandet i "fortiden", mere vil jeg ikke sige om det!
Kører MS iøvrigt stadig med dsub som det primære stik?
Og hvis nogen har noget grej, som de ikke er sikker på kan tåle en ordentlig rystetur, så kan i jo bare sende det til mig

/Michael
som håndlodder 0201, hvis ikke komponenten bliver væk inden.
Ja, For at holde kompabiliteten er de fleste MS stadigt med Dsub stik. Det er nok det mest udskældte design på MS overhovedet, og nok den MINDST udskiftede komponent overhovedet. Jeg vil give dig ret i din skepsis omkring den komponent, men erfaringen har vist med al tydelighed at stikket er fuldt ud brugbart. Så længe folk skruer stikket fast, så er der ingen problemer omkring dette stik, modsat hvad en masse har råbt op omkring. Til diskussionen hører at disse Dsubstik fåes i mange forskellige kvaliteter, og man behøver jo ikke vælge den til 1,95dkr, når der findes en kvalitet der er mere passende.
Rystetur, hvad snakker vi her om?
Jo....fint at du håndlodder 0201 komponenter, men det er ikke 1 promille af MS(eller VEMS) brugere der kan håndtere dette med en rimelig succes.
Enig i at de "seje" ICere fremover vil komme i SMD. Da en "gammel" motorola processor stadigvæk er RIGELIGT til at styre 99,9% af bilparken, så tynder det lidt ud i argumentet for at kræve en SMD version.
Fint at den kan noget mere, men der er jo stort set intet publikum til de ekstra features. Når først folk har antispin/tractioncontrol, launchcontrol, boostcontrol og COP tænding, så er der ikke så mange der har brug for mere. Hvor mange ville feks få brug for at sætte motorstyring på en -05 bil med CANBUS kommunikation mellem al elektronik i bilen, og hvor stor vil softwaredelen være, især taget i betragtning at hver bilproducent har sin helt egen måde at lave det på.
Jeg kan ikke mindes jeg har været ude for een der ikke kunne få sine ønsker opfyldt med MS, så hvad skal 10 ekstra features egentligt bruges til i praksis? Derfor mener jeg stadigt at en 40pins DIL kreds kan klare sig overfor "de seje" ICere.
Det kan være jeg tager fejl, men mit indtryk af at granske lidt omkring, er at MS primært er udviklet af motornørder med indgående kendskab til elektronik, og at VEMS primært er udviklet af elektroniknørder med motorkendskab. Jeg tror også at dette altid har være skellet mellem VEMS og MS, og grunden til at VEMS bla er bygget i SMD, og har (i mine øjne) smarte, men ubrugelige features som LCD drivere og stik til tastatur indbygget. Jeg har ihvertfald endnu tilgode at kunne se det som værende brugbart i en indkøringssituation.
Noget der VILLE være nyttigt var en 7" touchskærm, med tilpasset software der kunne plugges direkte i MS/VEMS, plus et radiointerface, så man kunne opretholde kommunikation med en boks i en racerbil fra pitten, også over 2-3km. Her vil MS have en barriere. Det ved jeg ikke om VEMS vil kunne takle bedre, men vi er dæleme også ved at være ret "high-end" til publikummet.
Jeg har feks foræret min far et hammerfint stereoanlæg(var defekt,fik det for en slik, og fiksede det), men det er så avanceret at det kniber han kan bruge det, og hvor er så det fede henne?
Det samme gør sig gældende mht motorstyringerne.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!