bemmer skrev:
HenrikGM skrev:
Jo nyere bilen bliver, desto mere skal man gennemtænke hvad man laver.
Principielt kan du sætte en DIY styring på hvad som helst, men har du en elektronisk styret gas, og ditto transmission kan din indflydelse gå hen og blive reduceret mere end godt er, hvis man bliver for dygtig med at efterligne fabrikkerne.
Henrik det du skriver her, giver ikke meget mening.
Kan du ikke forklare dig lidt bedre?
Bemmer
Ok, lad os forestille os dette: Nogen har fået den snedige ide at "retrofitte" en ganske ny bil med et aftermarket motorstyringssystem og bilen originalt havde Egas, elektronisk styret transmission og intelligent styret ABS(stabilitetskontrol) som fabrikanten havde brugt millioner på at få til at spille sammen.
Nu sætter een eeller anden så dette aftermarket grej på, og da det jo er plug-n-play(!!) tænker han ikke videre over det. Ihvertfald ikke før systemet får blokeret Egasspjældet på fuld hane. Da bilen kører på en elektronisk nøgle reagerer den ikke på at dreje nøglen, fordi alarmen og turbotimeren finder det vigtigt at holde spænding på motorstyringen.
Hvor der før var 1 fører og x passagerer er der nu x+1 passager. Den ene af passagererne sidder nu bag rattet med ret til at vælge hvad han helst vil køre ind i.
Nu giver det vist mening, mon ikke?