Ingen problemer med at installer VT.
Det virkede første gang, dog får jeg nogle advarsler, om fejl i konfigurations filen når jeg åbner dataloggen.
Ok tomgangs motoren er udstiftet til en VW model med samme karekteristik.
Dignifiant er engentligt en overbygning på LH2.4.
Så det er samme type tomgangs motor
Her er et billede af hvordan den er sat op.
De farvede indslag er mine.

.
Så når motoren når over 79 grader så er ventilen delvist åben igen!
Og når vi så hæver omdrejningerne så står den altid lidt åben.
Detter er self. betinget af at skidtet altid står lidt åben når den er strømløs.
Og så bliver jeg lidt bekymret, eftertænksom!
Den virker som en overboost ventil?
Så må den have indsugningen før turboen?
1. hvordan finder den automatiske regulering ud af at en dc der er større end nul sænker tomgangen?
Og hvad sker der når den når de ca 25% i pw?
2. når vi så åbner spjældet så går tomgans ventilen i 0.
Og dermed laver en læk ud i det fri.
Ikke noget jeg har set før!
Normalt bruger man en del tid på at lave systemet tæt imellem turbo, og indsugningsventiler.
Dels for at turboen skal lave tryk så hurtigt som muligt.
Og dels for at der ikke skal spildes energi på at pumpe luft ud til gråspurvene. og dermed gøre at turboen drejer med et meget højt omdrejningstal.
Med de ulemper der følger.
Højt tryk inden turbinen, højere temperatur fra compressoren, og skidtet får helt automatisk en kortere levetid grundet for mange omdrejninger.
Dette er baseret på at en VW ventil virker på nøjaktig samme måde som en ventil fra en volvo med LH2.4.
Og der kan være noget jeg helt har overset i opsætningen af Vems.
MVH
Morten