Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 16:33

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2007, 20:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jack-Ae86 skrev:
KKH skrev:
JesperDJ skrev:
..det er slet ikke nødvendigt med den MR2535L..

Brug de to 1N4004 el. lign. og en 15v zener og en 1k pulldown, det virker 100%

Jeg har faktisk heller ikke brugt en MR2535L kom jeg til og se :oops: men almindelig zener på ~15-18v.
De dioder jeg har sendt til Jack er de samme som jeg selv bruger..


Ja også derfor jeg slet ikke fatter det.... Har lodet de 2 1N4004 fra spark a og fra spark b til den zener og så på ledningen til omd-tæller..... Skulle vel være rigtig nok. Hvilke tændspoler køre du med KKH? Tænkte om det kunne være noget ang stryringen af dem!?! Mine er fra en 7afe hvor der så er igniter i dem...

Så tror pokker at det ikke virker, hvis org tælleren bliver født af kl 1 på originalspolen.
Den mangler simpelthen nogle volt, grundet spolens selvinduktion for at virke.
Det er det man bruger arbejdsrelæets spole til, i min oprindelige link.
Og igen jeg fatter stadig ikke hvorfor man vil benytte dioder for at få liv i en omdrejningstæller, på Et kritisk sted i motorstyringen.

En død diode er lig med en motor der ikke kører.
En udgang der er brændt af er lig en omdrejningstæller der ikke virker, men motoren kan stadig køre.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 jul 2007, 22:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
øhh... men når KKH siger det spiller fint ved ham, fatter jeg ikke det ikke gør her. Om end det så er en dårlig løsning eller ej, virker det i jylland bør det vel også på fyn :lol:

_________________
/Jack
Nissan 200sx S14a


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jul 2007, 05:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jack-Ae86 skrev:
øhh... men når KKH siger det spiller fint ved ham, fatter jeg ikke det ikke gør her. Om end det så er en dårlig løsning eller ej, virker det i jylland bør det vel også på fyn :lol:

Det kommer helt an på hvilken ledning du har koblet dioderne på.
Du har selv skrevet at spolerne har indbygget ignitor.
Hvis du har koblet dig ind på signal ledningen til ignitoren.
Så mangler du det spike som en selvinduktion i spolen giver når magnet feltet falder sammen.
Enkleste løsning er at bruge spolen fra et relæ, som jeg før har linket til.
Måske kan man få liv i tælleren ved at koble dioderne ind på + forsyningen til spolerne, eller på stelsiden, men det er kun et rent gæt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team