mki skrev:
hej morten
jo det er et spørgsmål om man kan styre semi og E-gas for ellers kan man ikke bruge en MS eller vems på en 18T.
Du har da fuldstændig ret i at de helt nye biler er meget integreret med hinanden, men de første Can-bus biler har faktisk kun få og i nogle tilfælde ubetydelige ting på bussen.
Det der med at smide det orginale, over skulderen!!! fint nok, men jeg vil IKKE bore hul i torpedo-pladen og trække et gaskabel på min bil.
min kammerats bil har gaskabel, ingen Can-bus, men semi-E-gas, så her drejer det sig bare om at få styret den tomgangsmotor!!!
Kan det lade sig gøre med MS og vems???
Hilsen MKI
Hvad er semi-Egas?
Hvilken tomgangsmotor er der tale om, og kan den erstattes med en anden.
Ja de første havde kun smidt noget ubetydeligt over bussen, men har du fundet alle beskeder, og svar på denne bus ?
Eller kan styring X levere varen mht egas, og oversættelse af canbus signaler på netop din bil.
Et lille praktisk eksempel
RangeRover Sport, alle systener fejler, grundet en defekt hjulføler på højre baghjul.
Fejl koden var logget i motorstyringen
Der ikke er koblet til denne føler rent fysisk.
Og der var ingen fejl i Abs modulet
Mystisk eller hvad
Et lille hul i torpedopladen er småting ift. at gøre alle systemer tilfredse, og at få Egas til at virke pålideligt.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html