warp skrev:
[
Jeg har også haft skopet på da jeg rodede med GT1 sensor sidste sommer. Kan tydelig huske hvordan signalet på processorsiden af optokobleren lynhurtigt blev ædt når jeg skruede op på frekvensen på triggersignalet.
Formålet dengang var at fastslå om det var GT1/triggerhjul der var problemet eller inputkredsløbet i MS boksen. Det viste sig hurtigt at det i mit tilfælde var GT1/triggerhjul der skabte problemer så jeg gjorde ikke mere ved filtrene i inputkredsløbet.
Hej Warp.
Jeg forstår ikke det du skriver.
Optokobleren skiller de to signaler, så hvis du har problemet på processorsiden som at signalet bliver "ædt", så tænker jeg netop at det kun er et resultat af filteret opimod CPUen.
Hvis du har problemer med din sensor/hjul kombination, så vil det sande billede kun optræde på indgangssiden.
Hvis GT1 sensoren har for brede tænder, så giver den en fin firkant der bliver bredere og bredere indtil hullet forsvinder. Dette er ikke en ekstra missing, men en "ekstra bred" tand på skopet.
Hvis du har en savtak der delvist bliver ædt, så er det alt for meget filter der er synderen, eller en defekt GT1.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!