Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 23:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 jan 2005, 14:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
hejsa,

ja som man kan se på overskriften er jeg på udkig efter en WB datalogger.

Først og fremmest skal den bruges til, at få syn for sagn. Altså hvad er blandingen på min motor lige nu under den og den belastning.

Senere skal den bruges til en motor ombygning jeg er igang med, hvor jeg satser på noget programmérbar motorstyring, evt MS.

Motoren er en 6cyl 2,5(2,7) benziner som, hvis alt går vel får monteret spjældhuse.

Jeg er faldet over Tech Edge´s wbo2, der har:

1x diff user input
3x diff thermocoupler input
2x se user input
1x rpm input
1x NB sim output
1x WBlin output

Den koster ca 3.000kr + told og moms, færdigsamlet med kabler og sensor (Bosch 7057 typen) hvilket er ok, men osse lige på smertegrænsen!

Den kan datalogge WB og usersignalerne og vise dem simultant på en palmpilot, hvilket jeg syns er meget brugbart da jeg kun er i besiddelse af et RøvRullefelt.

Iøvrigt kan man også overføre data til pc for nærmere granskning.

1. Virker den ligeså godt som hjemmesiden lover ;o)

3. Kan en WB sensor uproblematisk og med høj præcision, evt bare god repetetionspræcision, måle mager blanding ved f.eks dellast.

2. Findes der andre alternativer i denne prisklasse med samme udmærkede features?

Jeres erfaringer modtages med glæde! :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 13:57 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Æv :?

Findes der virkelig ikke nogen herinde der har lidt praktisk erfaring med WB sonder?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 21:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg er meget tilfreds med min innovate LM 1, og den kan også alle de ting du efterlyser, men det koster moster.
Linken kommer senere, og en eller 2 dage er vel ikke lang tid at vente på et svar, medmindre du vil betale ved kasse 1.
Og så ser taksterne således ud dag til dag, eller samme dato 500 kr. :D
eller når der er nogen der er på med de relevante oplysninger 0 kr.
Så hold dine gylp :? for dig selv, eller køb en færdig, og afprøvet løsning .

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2005, 21:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her er linket.
http://www.innovatemotorsports.com/products.php
Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2005, 09:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Mange tak! :D

Jeg mente skam intet ondt med denne " :? " så håber da ik jeg stødte nogen!

Det er virkelig et lækkert produkt du har fundet der Morten VJ!
Især forelskede jeg mig i det indbyggede accelerometer i LMA-3´eren :P
Da jeg så selv slipper for at lave sådan en løsning...


Hvordan syns du softwaren spiller ?

Jeg tror lige jeg vil kigge nærmere på siden når jeg kommer hjem idag!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2005, 12:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har faktisk kun kigget på softwaren til log funktionen, aldrig brugt den. :?
Jeg bruger kun controller delen til at sende signalet til Megasquirt aka. motorstyringen. Og logger igennem den, da den giver de informationer jeg behøver.
:wink:
MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 feb 2005, 13:37 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Indlæg: 284
Geografisk sted: Nordsjælland
Så er jeg sørme igang med, at bestille sådan en WB datalogger og det blev den fra http://www.innovatemotorsports.com som Morten VJ anbefalede.

Den ser rigtig lækker ud mht til målemuligheder :P

Så det bliver simpelthen den helt store udgave med LM-1 og LMA-3´eren....

Tak for rådet Morten, glæder mig til at få skidtet hjem :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2005, 13:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Morten VJ skrev:
Jeg har faktisk kun kigget på softwaren til log funktionen, aldrig brugt den. :?
Jeg bruger kun controller delen til at sende signalet til Megasquirt aka. motorstyringen. Og logger igennem den, da den giver de informationer jeg behøver.
:wink:
MVH

Morten


bruger du kunne din WB til logning af blanding eller køre du også closeloop på den ?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2005, 13:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Mads B 405 2.0 skrev:
Morten VJ skrev:
Jeg har faktisk kun kigget på softwaren til log funktionen, aldrig brugt den. :?
Jeg bruger kun controller delen til at sende signalet til Megasquirt aka. motorstyringen. Og logger igennem den, da den giver de informationer jeg behøver.
:wink:
MVH

Morten


bruger du kunne din WB til logning af blanding eller køre du også closeloop på den ?


Jeg kører faktisk closedloop med den, Da MS ekstracoden understøtter den funktion med en 8*8 tabel.
Dette var i begyndelsen for nemmere at kunne justere VE tabellen, da den viser hvor meget den regulerer.
Og jeg blev så glad for det at jeg aldrig har slået det fra.
En anden fordel er da MS ikke har nogen kompensation for luftfugtighed, så kan sensoren finjustere for dette.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 mar 2005, 13:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
okay.... men du har da stadig et fuel map som er justeret ind så det passer næsten 100% ikke ?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team