Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 14:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 25 feb 2005, 22:31 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Jeg har et virkeligt belastende problem med mit megsquirt... Når jeg træder til den og når op mellem 4200 - 4800 omdr hakker den lige 2 gange og derefter trækker den videre.

Det er en Toyota Corolla GTi med turbo, jeg kører kun med 0,35 bar i ladetryk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2005, 22:37 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Glemte lige og skrive at jeg kun kører med benzindelen lige nu, men tændingsdelen er sat til men tændkablerne er ikke sat i endnu, den får bare omdr signal fra edis modulet. Men problemet var det samme da jeg tog omdr signalet fra den orginale boks...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2005, 22:43 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvad siger datalogget?

Har du helt clean omdrejningssignal?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2005, 22:50 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
jeg har et lige her


Vedhæftede filer:
datalog200502251940.xls [52.8 KiB]
Downloadet 347 gange
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2005, 23:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Well, nu indeholder det log kun 1 acc i det område du beklager dig over, så det er lidt svært.

MEN, dit omdrejningssignal springer flere steder op til 400rpm, enkelt sted 6300-6800 på 0,15sekund.......Ikke nær stabilt nok signal.

Det bør dog ikke give dig voldsomme ryk, men du skriver noget mærkeligt:

Tændkablerne er ikke sat i??? whatthe??

Du kører altså på den originale boks med tænding og MS på et halvmonteret EDIS? Eller?

HAr den oem motorstyring ikke mapsensor?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2005, 23:19 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Det er fordi jeg ikke kan få den til og ændre i tændingen med edis, så jeg bruger ikke de tændkabler fra dobbeltændspolerne. Det er den model corolla med luftmængde måler. Jeg har sat røret på så der kommer ladetryk gennem måleren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2005, 23:25 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Det er forresten et af de print fra dig som jeg kører med, og jeg har loddet de to modstande ud så den kunne kører med den orginal boks til tænding. Jeg ka ikke lige huske hvad de hedder men håber du ved hvilke det er jeg snakker om..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2005, 23:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det lyder som om du har haft lidt travlt da du fløj afsted.

Dit omdrejningssignal er ustabilt. Det skal fikses. Først.

ALTID sikre stabilt omdrejningssignal. ALTID. Gå ALDRIGT videre med monteringen før dette er fikset. max 200 rpm spring kan til nød accepteres, men det kan bliver fuldstændigt jævnt, og der er tydelig forskel.

Er det en boks jeg har samlet til dig?

Bruger du oem edis stumper, ie komplet edis med det hele?

Du kan ikke få EDIS til at flytte tænding, dvs den står fast 10grader uanset belastning, korrekt?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2005, 23:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Coupé Turbo skrev:
Det er forresten et af de print fra dig som jeg kører med, og jeg har loddet de to modstande ud så den kunne kører med den orginal boks til tænding. Jeg ka ikke lige huske hvad de hedder men håber du ved hvilke det er jeg snakker om..


Øh, nej, loddet to modstande ud??
Kører du MS som halvvejs piggyback ovenpå den eksisterende styring så du har delte sensorer?

Låser EDIS sig ikke fast på en bestemt vinkel?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 feb 2005, 00:29 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Ja det er en boks som du har loddet sammen til mig.
Jeg har taget et helt ledningsnet fra en escort og klippet op så der kun er de ledninger som går ind i edismodulet, og de er skærmet helt ind til megasquirt og ned til sensoren ved remhjulet.

Og ja den står fat på 10 grader.

Jeg har vedhæftet et billede med en cirkle om de modstande så du kan se hvad jeg mener.

Kan de være noget fra den orignale boks som laver det støj på mit omdr signal ?


Vedhæftede filer:
MS%20billeder%20003.jpg
MS%20billeder%20003.jpg [ 40.75 KiB | Vist 4064 gange ]
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team