Powerforum
http://www.powerforum.dk/

hakken med ms ved 4200 - 4800 omdr
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=11684
Side 1 af 2

Forfatter:  Stefan L [ 25 feb 2005, 22:31 ]
Titel:  hakken med ms ved 4200 - 4800 omdr

Jeg har et virkeligt belastende problem med mit megsquirt... Når jeg træder til den og når op mellem 4200 - 4800 omdr hakker den lige 2 gange og derefter trækker den videre.

Det er en Toyota Corolla GTi med turbo, jeg kører kun med 0,35 bar i ladetryk

Forfatter:  Stefan L [ 25 feb 2005, 22:37 ]
Titel: 

Glemte lige og skrive at jeg kun kører med benzindelen lige nu, men tændingsdelen er sat til men tændkablerne er ikke sat i endnu, den får bare omdr signal fra edis modulet. Men problemet var det samme da jeg tog omdr signalet fra den orginale boks...

Forfatter:  HenrikGM [ 25 feb 2005, 22:43 ]
Titel: 

Hvad siger datalogget?

Har du helt clean omdrejningssignal?

Forfatter:  Stefan L [ 25 feb 2005, 22:50 ]
Titel: 

jeg har et lige her

Vedhæftede filer:
datalog200502251940.xls [52.8 KiB]
Downloadet 348 gange

Forfatter:  HenrikGM [ 25 feb 2005, 23:13 ]
Titel: 

Well, nu indeholder det log kun 1 acc i det område du beklager dig over, så det er lidt svært.

MEN, dit omdrejningssignal springer flere steder op til 400rpm, enkelt sted 6300-6800 på 0,15sekund.......Ikke nær stabilt nok signal.

Det bør dog ikke give dig voldsomme ryk, men du skriver noget mærkeligt:

Tændkablerne er ikke sat i??? whatthe??

Du kører altså på den originale boks med tænding og MS på et halvmonteret EDIS? Eller?

HAr den oem motorstyring ikke mapsensor?

Forfatter:  Stefan L [ 25 feb 2005, 23:19 ]
Titel: 

Det er fordi jeg ikke kan få den til og ændre i tændingen med edis, så jeg bruger ikke de tændkabler fra dobbeltændspolerne. Det er den model corolla med luftmængde måler. Jeg har sat røret på så der kommer ladetryk gennem måleren

Forfatter:  Stefan L [ 25 feb 2005, 23:25 ]
Titel: 

Det er forresten et af de print fra dig som jeg kører med, og jeg har loddet de to modstande ud så den kunne kører med den orginal boks til tænding. Jeg ka ikke lige huske hvad de hedder men håber du ved hvilke det er jeg snakker om..

Forfatter:  HenrikGM [ 25 feb 2005, 23:28 ]
Titel: 

Det lyder som om du har haft lidt travlt da du fløj afsted.

Dit omdrejningssignal er ustabilt. Det skal fikses. Først.

ALTID sikre stabilt omdrejningssignal. ALTID. Gå ALDRIGT videre med monteringen før dette er fikset. max 200 rpm spring kan til nød accepteres, men det kan bliver fuldstændigt jævnt, og der er tydelig forskel.

Er det en boks jeg har samlet til dig?

Bruger du oem edis stumper, ie komplet edis med det hele?

Du kan ikke få EDIS til at flytte tænding, dvs den står fast 10grader uanset belastning, korrekt?

Forfatter:  HenrikGM [ 25 feb 2005, 23:32 ]
Titel: 

Coupé Turbo skrev:
Det er forresten et af de print fra dig som jeg kører med, og jeg har loddet de to modstande ud så den kunne kører med den orginal boks til tænding. Jeg ka ikke lige huske hvad de hedder men håber du ved hvilke det er jeg snakker om..


Øh, nej, loddet to modstande ud??
Kører du MS som halvvejs piggyback ovenpå den eksisterende styring så du har delte sensorer?

Låser EDIS sig ikke fast på en bestemt vinkel?

Forfatter:  Stefan L [ 26 feb 2005, 00:29 ]
Titel: 

Ja det er en boks som du har loddet sammen til mig.
Jeg har taget et helt ledningsnet fra en escort og klippet op så der kun er de ledninger som går ind i edismodulet, og de er skærmet helt ind til megasquirt og ned til sensoren ved remhjulet.

Og ja den står fat på 10 grader.

Jeg har vedhæftet et billede med en cirkle om de modstande så du kan se hvad jeg mener.

Kan de være noget fra den orignale boks som laver det støj på mit omdr signal ?

Vedhæftede filer:
MS%20billeder%20003.jpg
MS%20billeder%20003.jpg [ 40.75 KiB | Vist 4083 gange ]

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/