Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 04:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 7160 Aale city
Har lige fået fingre i et MS print, og er ved at gøre alle stumperne klar Printet jeg har er uden kasse til, og det gør ikke så meget da jeg havde passende kasse ligende fra lysshow jeg prøvede på at lave den gang jeg gik i folkeskole.

Spørgsmålet er: alle det MS bokse jeg kar set er monteret i alu kasser, den jeg har liggende er i plastik. Jeg har læst mig til at de 6 transitore (tror jeg de heder, det er dem 3 ben og et lille stykke plade i den anden ende) skal monteres op ad siderne (køling????) Der er lige plads til at der kan monteres et stykke alu plade mellem printets kant og kassens sider, er det nødvendiget??????

Den kasse jeg har er 10,5cm. bred, 18cm. lang og 3,3cm. høj indvendig målt.

Er 99% sikker på at det er et Henrik GM har lavet.

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
En kold transistor er er glad transistor, og de bliver faktisk varme selv med køleplade.
Husk varmeledene pasta og et isolations sæt. inden de monteres på kølepladen.

Faren ved en plastic kasse er indstrålet støj, hvilket en metalkasse er mindre følsom overfor.

Kører selv med en stålkasse, dog uden låg da ekstra printet fylder for meget. Ny kasse er under konstruktion.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Moderator

Lars E skrev:
Har lige fået fingre i et MS print, og er ved at gøre alle stumperne klar Printet jeg har er uden kasse til, og det gør ikke så meget da jeg havde passende kasse ligende fra lysshow jeg prøvede på at lave den gang jeg gik i folkeskole.

Spørgsmålet er: alle det MS bokse jeg kar set er monteret i alu kasser, den jeg har liggende er i plastik. Jeg har læst mig til at de 6 transitore (tror jeg de heder, det er dem 3 ben og et lille stykke plade i den anden ende) skal monteres op ad siderne (køling????) Der er lige plads til at der kan monteres et stykke alu plade mellem printets kant og kassens sider, er det nødvendiget??????

Den kasse jeg har er 10,5cm. bred, 18cm. lang og 3,3cm. høj indvendig målt.

Er 99% sikker på at det er et Henrik GM har lavet.

Det er muligt jeg har lavet printkortet, men jeg kan forsikre dig for at jeg ikke har stoppet det i en plastkasse, og da slet ikke uden køling.

Køling er nødvendigt. Jeg har eksperimenteret med at køre printet helt uden køling for at se hvad der skete, og der sker ikke noget umiddelbart, men hvis den suser over 80grader så slukker den af sig selv, uanset hvor dælen du så er henne.

Hvis det er et jeg har lavet, så medfulgte der alle nødvendige monteringsdetaljer til kølingen, og det er jo så ikke brugt kan jeg høre.

Du kan evt. smide et billede af kassen(så man kan se printet) til mig, på mail, så skal jeg hurtigt afgøre om der er tale om et af mine eller ej, hvis du vil have den sidste 1% vished om oprindelse afgjort.

Skal det på 2cven nu?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ok, så havde min mistænksomhed ret, en plast kasse er ikke det optimale, havde det også på fornemmelsen.

Har kun et løst print, ledning mellem MS. og PC., en pose med skruer og isolator til trasistorene, stik til motor lednings net, plus en diskette.
der står på disketten:
RU8AI-2,7
MT
ASM

Kassen var en jeg havde liggende, fra et projekt i folkeskolen, har bare gemt kassen, fra den gang.
Hvad, hvor og hvordan for man en alu kasse???

Kan se at det ligner det print der er på din side under Mega scuirt#1, og den papkasse jeg fik den i oprindelig er sendt til en henrik mortensen i herning.

Jep, det skal monteres på 2cv'en i løbet af sommeren. (en afstikker fra projektet om "bare lige montere turbo på den") men der er heler ingen der har sagt at det var et nemt projekt at give sig ud i.

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Hi jack On

Henrik> Hvad med en blandingsmåler, skal printet ha en kasse. Hvis ja, hvilket materiale blive være bedst?

Hi jack off (Undskyld Lars)

Titel:
Moderator

Lars E skrev:
Ok, så havde min mistænksomhed ret, en plast kasse er ikke det optimale, havde det også på fornemmelsen.

Har kun et løst print, ledning mellem MS. og PC., en pose med skruer og isolator til trasistorene, stik til motor lednings net, plus en diskette.
der står på disketten:
RU8AI-2,7
MT
ASM

Kassen var en jeg havde liggende, fra et projekt i folkeskolen, har bare gemt kassen, fra den gang.
Hvad, hvor og hvordan for man en alu kasse???

Kan se at det ligner det print der er på din side under Mega scuirt#1, og den papkasse jeg fik den i oprindelig er sendt til en henrik mortensen i herning.

Jep, det skal monteres på 2cv'en i løbet af sommeren. (en afstikker fra projektet om "bare lige montere turbo på den") men der er heler ingen der har sagt at det var et nemt projekt at give sig ud i.

Det lyder som en jeg har lavet for nogen tid siden.

Alukasser er generelt ikke særligt billige, men du kan selv svejse een sammen i alm karrosseriplade hvis du er på et "nul-kroner" budget. Kassen skal bare være i metal, og stellet til karrossen, (støj) og transistorerne boltet på eet eller andet metal med god ledningsevne. HUSK FOR GUDS SKYLD at tjekke at transistorerne alle er elektrisk isoleret fra kassen, ellers slipper røgen ud!
Der er silikonegummiskiver med til at lægge under transistorerne, og de må IKKE få varmepasta(den hvide sticky substans man normalt bruger), da silikonen har denne egenskal i sig selv.

Lås skruerne med feks neglelak, i mangel af en blød loctite.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

martin306xsi skrev:
Hi jack On

Henrik> Hvad med en blandingsmåler, skal printet ha en kasse. Hvis ja, hvilket materiale blive være bedst?

De printkort er jo ikke særligt "high-tec", så de har det glimrende stort set hvorsom helst. Har endnu ikke været ude for nogen der har haft problemer med dem, så skru den ind bag instrumenterne, i en plastkasse,metalkasse, eller hvad du nu finder på. Brug det du har. Ikke kritiskt.

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ok, og mange tak.
Så skal jeg bare ned i plade afdelinge låne deres pladebukker og punkt svejser, så skulle den jo være klaret.
Det var svar på alle mine spørgsmål for denne gang, der kommer nok et par flere når monteringen i bilen stater, men det tid de evt problemer.

mangler kun en benzin pumpe, filter og en luft temp. føler, så har jeg samlet alle stumperne.

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
www.Danskcitroenklub.dk

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
HenrikGM skrev:
martin306xsi skrev:
Hi jack On

De printkort er jo ikke særligt "high-tec", så de har det glimrende stort set hvorsom helst. Har endnu ikke været ude for nogen der har haft problemer med dem, så skru den ind bag instrumenterne, i en plastkasse,metalkasse, eller hvad du nu finder på. Brug det du har. Ikke kritiskt.

Okay!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time