En tommelfinger regel siger 1grads retadering pr 10 Kpa over 100 Kpa.
Hvis AFR er ok dvs. mellem 12-12,5, så kan man forsøge at retadere lidt mere.
Men hold øje med udstødnings temperaturen, da den kan stige dramatisk, og brænde en ventil eller 2.
Andre muligheder:
Tilsæt mere benzin, men det er spild af penge
Vandindsrøjtning, giver samme effekt som benzinen, er dog billigere
Monter en koldere thermostat/større køler.
Hæv oktantallet på benzinen.
Reducer lufttemperaturen.
Reducer ladetrykket.
Byg motoren om.
Få bedre styr på benzinen. Få koblet benzindelen ind
Ps jeg små justere stadig min kurve, men har fundet at det er bedst når det er varmt.
Hvis man justere i de kølige nattetimer, og har fundet den perfekte indstilling. så bliver man slemt skuffet den næste eftermiddag.
Ellers er der en lille fin funktion i ekstra coden hvor man kan reducere tændingen i forhold til lufttemperaturen.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html