Powerforum
http://www.powerforum.dk/

MS på Peugeot 405 Mi16
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=12354
Side 1 af 1

Forfatter:  Fabritius [ 21 apr 2005, 11:17 ]
Titel:  MS på Peugeot 405 Mi16

I forbindelse med lidt ombygning af min Mi16 (1.9) overvejer jeg at montere MS. Til at starte med vil jeg montere det på standard motoren og så efterfølgende bygge turbo på, når jeg er blevet fortrolig med det. Vil det kunne lade sig gøre, uden at jeg skal skifte noget rent fysisk i MS?

Og hvad er der behov for af sensorer på en motor som min? Jeg ved at der stort set ikke behøves exstra sensorer på en Uno Turbo, men er ikke klar over hvordan det forholder sig med min nuværende bil. Er der nogen der kan fortælle mig om dette?

Forfatter:  Carsten 205 GTI 1,9 T [ 07 maj 2005, 14:59 ]
Titel:  Re: MS på Peugeot 405 Mi16

Fabritius skrev:
I forbindelse med lidt ombygning af min Mi16 (1.9) overvejer jeg at montere MS. Til at starte med vil jeg montere det på standard motoren og så efterfølgende bygge turbo på, når jeg er blevet fortrolig med det. Vil det kunne lade sig gøre, uden at jeg skal skifte noget rent fysisk i MS?

Og hvad er der behov for af sensorer på en motor som min? Jeg ved at der stort set ikke behøves exstra sensorer på en Uno Turbo, men er ikke klar over hvordan det forholder sig med min nuværende bil. Er der nogen der kan fortælle mig om dette?


Et lidt sent svar. Men vi skal i gang med en 205 1,9 GTi'er..

Vi regner med en vand temp føler, og en luft temp føler, TPS, samt lambda. MAP sidder i boksen, ihvertfald på dem fra HenrikGM. Man kan være heldig at de eksisterende vand temp, og TPS passer, men vi har ikke fået målt dem igennem endnu.

Du kan sagtens skifte til turbo, uden af ændre noget i MS

Forfatter:  Nolan [ 07 maj 2005, 16:44 ]
Titel: 

Hvis motoren har de nødvendige sensorer (IAT og CLT) er der absolut ingen grund til at montere andre for at få MS til at køre.....

De skal måles v. tre ref-punkter (0, 50 og 100 grader eks.) plot værdierne ind i EasyTherm og upload til MS. Så er du kørende...

Alternativt kan du skifte reference-modstandene (2,49k) med nogle med den værdi sensorerne har ved 25 grader. Derved får du kalibreret ved ét punkt men kurvens hældning er der så ikke rigtigt styr på (håber ikke det blev for 'mystisk').

Håber det lagde lidt klarhed over det.

Mvh
Nolan

Forfatter:  John Sahl [ 07 maj 2005, 19:43 ]
Titel: 

Jeg tror Claus håber på, at nogen kan fortælle ham, om der sidder de følere på hans bil som er påkrævet, eller hvilke han skal ud og anskaffe sig for at kunne montere det.?

Forfatter:  HenrikGM [ 08 maj 2005, 12:32 ]
Titel: 

Du har sandsynligvis alle sensorer på motoren allerede, men ellers er det ikke noget der koster alverden.

Det vil 99% sikkert ikke kræve nogen fysisk udskiftning, men en software ændring er nødvendig. Ikke særligt svært.

Forfatter:  Fabritius [ 08 maj 2005, 13:37 ]
Titel: 

Spørgsmålet gik ganske rigtigt på hvor mange af sensorerne der allerede var på min motor og om mine nuværende er kompatible med MS.

Jeg går ud fra at jeg mangler en lambdasonda, da bilen er uden kat, men ellers er jeg ikke klar over hvad der skal bruges og hvad der mangler. Det lyder dog meget lovende indtil videre, så jeg må hellere få gravet lidt dybere i stoffet omkring MS og komme igang med at bygge.

Forfatter:  martin306xsi [ 08 maj 2005, 21:22 ]
Titel: 

Nu kan kan jeg ikke huske om din kører med indu-giver eller CPS, men hvis det er CPS skal du lave om på signalet, så det istedet for 60-2 kommer til at hedde 36-1(Ford tænding), Henrik GM ret mig vis jeg er helt i hampen!

Forfatter:  HenrikGM [ 08 maj 2005, 22:32 ]
Titel: 

Orv, vi skal lige have det på det rene: Kører den maskine med fordeler baseret tænding eller med wasted-spark?

Forfatter:  MC [ 08 maj 2005, 23:23 ]
Titel: 

fordeler.

Forfatter:  HenrikGM [ 09 maj 2005, 07:34 ]
Titel: 

Ok, hvis den kører med fordeler, så er langt det nemmeste at montere et totands "tandhjul" på krumptappen, og så en passende sensor på. Det er støjfrit hver gang, og meget nemt at lave + man slipper for at skulle decode et evt 36-1 tandhjul.

Der er næsten altid en smule knas med at tage signalet inde i fordeleren, da man jo har 30-40 kilovolt lige 5cm over signalet. Dette er krumptappen jo helt fri for, plus man får sig lidt ekstra præcision ved at hente signalet direkte.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/