Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 04:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej Alle,

Er det bare mig eller er den luft temp korriktion der er indbygget i MS´en helt hen i "vejret"

Jeg vil mene at det ændre alt for voldsomt på bare feks 5grader temp forskel,
Den ændrer ihvertfald så meget at den enten kører alt for fed, eller alt for mager,

Er der nogen af Jer der har prøvet at sætte en fast modstand,så MS´en tror at der altid er feks 20grader,for at se om det ikke virker.

Det er stadig det, at Link boksen i Impreza´en ikke kører med luft temp korr., og der tror den at der er 20grader,den har ikke så store svingninger som denn MS har,med korrektion.

Skassa

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Det er vist bare dig tror jeg.

Lufttemp korr. er direkte baseret på gassernes tilstandsligning, og udnytter det forhold at en given mængde gas har forskellig densitet v. forskellig temperatur.

Det holder vand, præcist som feks ohms lov.

Du kan dog have fået rodet rundt i filerne....har du alle tre korr. faktor filer der stammer fra _samme_ sæt data liggende i samme bibliotek, og har du disse data brændt på cpu, OG lagt i megatune?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Medlem

He He,

Det er sgu i orden nu,
det var min generator der ikke ville lade en gang imellem,nså nu ved jeg da at ,hvis der er for lidt strøm,kører den fed.

Jeg blev idag nød til at skubbe bilen til side ,midt i et vejkryds i Randers, i morges ,da der ikke var mere strøm,
Jeg havde også undret mig over at den gik 2k rpm i tomgang,men tænkte at det kunne jeg se på i weekenden.

Jeg købte og monterede en ny generator og alt virker,som da jeg kørte den ind :)

Titel:
Moderator

Det er altså skægt; Folks absolut første indskydelse når noget ikke skaber sig som det skal: "Der er noget galt med megasquirt"...."der er en fejl", "den er brændt af", etc etc.

det er så godt som aldrigt: Mon der er noget galt _et andet sted_ end megasquirt.... :roll:

Tror faktisk tilfældet er således at der i 98% af tilfældene er noget galt _et andet sted_, og de sidste 2% tilhører nok at folk finder et bug i softwaren(ofte fordi der rodes med alfa software).

Lidt som når man står i A-Z´s kundeservice og hører folk skabe sig over at deres nye PC er defekt, og det så viser sig at de har surfet på xratede sider uden popupkiller,firewall eller nogen form for antivirus.....

Ja...problemet må helt sikkert skyldes at PCen er defekt....;-)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time