Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 22:53

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 19 maj 2005, 16:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hejsa Gutter...

Jeg er ved at rode med noget Opel Kadett C med en 2.4 Motor... Motoren er med smadret ledningsnet, men ellers rigtig fin, og yder omkring de 190 hk med "almindelig" opel indsprøjtning. Der sidder Gule dyser i, som skulle være noget større end almindelige. Og ellers er resten af motor opsætningen hemmelig indtil videre.

Spørgsmålet er så, hvilken Styring skal jeg så bruge, for at slippe for at lave et komplet ledningsnet osv i bilen?

Jeg har tænkt på MegaSquirt. Da det kun skal bruges til at styre sprøjtet, så er det vel rimelig nemt at have med at gøre?
Den kører med almindelig fordeler-tænding, og det ønsker jeg at bibeholde indtil jeg vil rode med tryk, måske til næste år.

Håber nogen kan hjælpe mig til nogle produktet og meget gerne priser, så jeg ved hvad jeg skal røve i banken... :lol:

På forhånd tak...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2005, 17:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Hehehe...

Det er faktisk sjovt du spørger... Jeg har på et tidspunkt lavet et adaptorstykke til sådan et opel sprøjt. Dvs... Den originale boks af - adaptorstykket på - og så MS på...
Det var på min egen bil hvor jeg havde bygget et opel sprøjt på... Jeg havde lavet en anelse om på det originale opel net for at det passede i min bil og måske var det derfor at det drillede mig lidt med lamdasonden så snart MS kom på, MEN bilen kom da ud og køre med adaptorstykket på og altås det originale opel ledningsnet i stadig væk. Det er en 3 år siden.

Jeg har stadig adaptorstykket liggende...

V/h Christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2005, 17:14 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Havneren skrev:
Hehehe...

Det er faktisk sjovt du spørger... Jeg har på et tidspunkt lavet et adaptorstykke til sådan et opel sprøjt. Dvs... Den originale boks af - adaptorstykket på - og så MS på...
Det var på min egen bil hvor jeg havde bygget et opel sprøjt på... Jeg havde lavet en anelse om på det originale opel net for at det passede i min bil og måske var det derfor at det drillede mig lidt med lamdasonden så snart MS kom på, MEN bilen kom da ud og køre med adaptorstykket på og altås det originale opel ledningsnet i stadig væk. Det er en 3 år siden.

Jeg har stadig adaptorstykket liggende...

V/h Christian


Ja, men det kræver vel stadig at jeg skal have original ledningsnet helt ind i bilen, hvor den adaptor så skal smides på? eller er det noget jeg har misforstået? Problemet er at ledningsnettet der følger med fra rekord 2.2E er total ødelagt, og at jeg derfor ikke gider smide det i min Kadett C...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 maj 2005, 18:29 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 maj 2004, 17:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: østfyn
jeg har den originale motronic indsprøjtning til at ligge og den er lige til at sætte på hvis det har interesse kan jeg fanges på 20197751/26224473


Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 maj 2005, 21:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
LionTamer skrev:
Hejsa Gutter...

Jeg er ved at rode med noget Opel Kadett C med en 2.4 Motor... Motoren er med smadret ledningsnet, men ellers rigtig fin, og yder omkring de 190 hk med "almindelig" opel indsprøjtning. Der sidder Gule dyser i, som skulle være noget større end almindelige. Og ellers er resten af motor opsætningen hemmelig indtil videre.

Spørgsmålet er så, hvilken Styring skal jeg så bruge, for at slippe for at lave et komplet ledningsnet osv i bilen?

Jeg har tænkt på MegaSquirt. Da det kun skal bruges til at styre sprøjtet, så er det vel rimelig nemt at have med at gøre?
Den kører med almindelig fordeler-tænding, og det ønsker jeg at bibeholde indtil jeg vil rode med tryk, måske til næste år.

Håber nogen kan hjælpe mig til nogle produktet og meget gerne priser, så jeg ved hvad jeg skal røve i banken... :lol:

På forhånd tak...


Hvis du gider køre til Herning, så skal jeg gerne demonstrere det for dig, på en motor der er næsten magen til dit setup. Så kan du selv se hvad det er du skal bruge af stumper.

De gamle opelmotorer er som skabt til prog.sprøjt. Ofte er det næsten plugnplay.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 maj 2005, 18:09 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
HenrikGM skrev:
LionTamer skrev:
Hejsa Gutter...

Jeg er ved at rode med noget Opel Kadett C med en 2.4 Motor... Motoren er med smadret ledningsnet, men ellers rigtig fin, og yder omkring de 190 hk med "almindelig" opel indsprøjtning. Der sidder Gule dyser i, som skulle være noget større end almindelige. Og ellers er resten af motor opsætningen hemmelig indtil videre.

Spørgsmålet er så, hvilken Styring skal jeg så bruge, for at slippe for at lave et komplet ledningsnet osv i bilen?

Jeg har tænkt på MegaSquirt. Da det kun skal bruges til at styre sprøjtet, så er det vel rimelig nemt at have med at gøre?
Den kører med almindelig fordeler-tænding, og det ønsker jeg at bibeholde indtil jeg vil rode med tryk, måske til næste år.

Håber nogen kan hjælpe mig til nogle produktet og meget gerne priser, så jeg ved hvad jeg skal røve i banken... :lol:

På forhånd tak...


Hvis du gider køre til Herning, så skal jeg gerne demonstrere det for dig, på en motor der er næsten magen til dit setup. Så kan du selv se hvad det er du skal bruge af stumper.

De gamle opelmotorer er som skabt til prog.sprøjt. Ofte er det næsten plugnplay.


Du kan tro jeg vil køre til Herning for at få det demonstreret... Må jeg tage en to, tre kammerater med? (alle sammen opel-tosser)

Hvad vil et system til sådan en motor løbe op i, hvis det købes gennem dig?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 maj 2005, 18:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Drop mig lige en mail, så kan vi aftale eet eller andet.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team