Jimmy Elkjær skrev:
Selvom der sikkert står masser om det i gamle indlæg har jeg alligevel et par spørgsmål.
HenrikGM: Den kasse du lavede til Anders Møllers Uno Turbo var sgu flot. Hvad koster et samlet kit i alukasse af den nyeste version med ledningsnet, mapsensor og diverse følere? Det skal både styre tænding og indsprøjtning.
Alle: Der er jo noget med at man bruger bilens originale følere, men vil det så sige at man kun skal købe en mapsensor og en lufttemperatursensor udover sættet? Bilen er en Uno Turbo Mk.2
Mht. til tændingen som er ret forældet på sådan en motor, hvad skal man så have fat i? Der er strømfordeler på nu, men det gider jeg ikke mere. Jeg vil have 2 eller 4 tændspoler på. Hvilken bil ville være mest oplagt at plukke det fra, eller skal man hellere anskaffe sig noget nyt?
Du har post.
Mapsensoren er indbygget i MS.
Argumenter som "gider ikke" holder ikke her. Enten skifter du din fordeler ud fordi du synes WastedSpark, eller coil-on-plug ser spændende ud og du vil have det for udfordringens skyld, eller fordi din fordeler er udgået af produktion og iøvrigt slidt op.
Der stilles _betydeligt_ større krav til montøren når der er tale om wastedspark løsninger, og helt galt går det med coil-on-plug.
Derimod er alm fordeler så tilpas simpelt at folk ikke knækker halsen totalt i første hug.
Så; lad mig lige høre et godt argument for at skifte fordeleren ud?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!