Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 04:19

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 maj 2005, 08:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Hejsa...

Kan man bruge MS som en ren tændingsdel? Jeg køre med den normale strømfordeler men har en liggende med hall-føler fra en DigiPlex-tænding.

Jeg er på jagt efter en opgradering til tændingen i min Rally 127'er. Jeg vil gerne have en RPM-begrænser, launchcontrol så det hele ikke går op i røg samt muligheden for at lave Gearskift uden at slippe speederen.



Mvh. Brian

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 08:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Med f.eks. MegaSquirt'n'spark kan du sagtens. Ham der lavede MS'n'S varianten gjorde det faktisk så han kun kørte med det som tændingssystem.

Noget med Hallgiver, platiner, whatever - to signaler pr. krumtapsomgang, og du er mere eller mindre kørende.
Hvad angår gearskift uden at slippe speederen, så er det jo en lidt anden snak - du skal f.eks. have lavet noget sensor-værk på gearstangen.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 09:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Foreløbig er det bare begrænser og launchcontrol der er vigtigt.
Jeg kan bare ikke helt finde ud af om det kan laves uden at sætte en skive på krumtappen lige som du har gjort.
Rent pladsmæssigt er der ikke meget at rutte med i fiat'en nede ved remhjulet.

Jeg har luret på om man kunne lave noget tilsvarende bare på knasthjulet i stedet og selfv tage højde for at det køre med halv hastighed.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 10:24 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Du kan sagtens trigge på knasthjulet. Ulempen er at du ofrer lidt i præcisionen. Det kan være et problem at få en større roterende masse på knastakseldrevet.

Krumptappen er ikke så svær at trigge fra, og har du plads til en 3mm plade på remskiven, så er det jo nok.

Launchcontrol kører jo fra koblingen. Så snart koblingen er nede, nægter motoren at dreje over x omdrejninger. Med andre ord, så skifter man gear med speederen i bund.

Ms kan sagtens køre tænding alene, du monterer bare kun de ledninger der er nødvendigt til tænding, og lader resten være.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 11:19 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Hvordan kan MS sættes op til at begrænse RPM?
Er det hardcut eller flytter man tændingen til efter TDC for at begrænse effekten og dermed RPM?
Eller kan man gøre det i 2 trin så man først flytter tændingen og hvis ikke det er nok så begynde at cutte tændingen helt?

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 12:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Alle tre dele kan gøres.

Du kan køre fuelcut alene, spark cut alene, trække tændingen til x grader alene, eller trække tændingen til x grader, dog max y sekunder, eller indtil fuelcut nåes.

Rimeligt flexibelt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 12:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Fuelcut bliver lidt svært når jeg ikke køre med indsprøjtning :wink:
Hvor mange grader kan tænding rykkes når jeg stadig køre med fordeler?

Tænkte også på om jeg kan bruge min DigiPlex-fordeler til noget. Der er jo indbygget hall-sensor som måske kunne bruges i stedet for trigger-skiven på krumtappen?

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2005, 15:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ihvertfald til tdc. har ikke prøvet at trække den endnu senere.

Har generelt ikke gode erfaringer med at trække signalet ud af fordeleren, men det kan da som regel lade sig gøre. Spørgsmålet er hvor smertefrit det bliver.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team