Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 maj 2025, 23:29

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
mojn knejte!
jeg skal snart til at ha monteret min megasquirt styrboks (hardware version 2,2 ->uden flyback!) på min uno (1,3 t) i stedet for den originale. jeg har læst megamanualen og forstået den (et par småting untaget måske) så har derfor lidt extra spørgmål. ville også helst have styr på det hele (så godt som man nu kan) inden jeg går i gang med monteringen.

1) det skal som jeg har forstået en indsugnings-temperatur føler tilsluttes. denne sidder da ikke på en uno standard, gør den?

2) luftmassemåleren kan jeg vel bare smide væk efter monteringen ikke?

3) og hvordan fungerer banke sensoren? har den noget med indsprøjtningen at gøre eller er det kun tændingen?

4) er der nogen derude der har monteret sådan en boks med de standard dyser (lav ohm)? skulle kunne lade sig gøre uden flyback men ville høre om der var nogen der havde haft succes med det?

5) kan man virkelig ikke finde nogen (større) dyser nogen steder som passer i den originale 1.3 indsugningsmanifold?

6) eller bare skriv en masse relevante ting omkring monteringen på uno'en! ting som jeg skal være opmærksom med på uno turboer, bla div følere, indstillinger af megatune osv.

på forhånd tak!.

mads-bundgas

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Vil du køre med sprøjt og tænding eller kun en af delene?

Jeg kører med Megasquirt på min uno turbo 1.4 mk 2 og dog kun sprøtdelen indtil vidre. På sådan er det meget nemt og monter. På sådan en sidder sprøjt boksen sammen med luftmængdemåleren, så det var bare og klippe stikket over som går ind i luftmængdemåler og forbinde de forskellige ledninger til ms og trække lidt ledning til en lufttempraturføler og lidt stel og så kørte det. Der sidder ikke en lufttemp.føler på en uno turbo standart, så den skal du anskaffe.

Ms har indbygget mapsensor. så du kan godt smide luftmængdemåleren over højre skulder efter montering af ms.

Bankesensoren har kun med tændingen og gører. Hvis du skal bruge den med ms, skal du hen og lave om på printet til ms.

Så vidt jeg ved er standart dyser på uno turbo 1.3 højohms, så der er ikke nogle probs med dem vedr. ms.

Det blir nok lidt svært og finde større dyser som kan bruges til uno turbo 1.3 da de er med slangemontering, hvor de flerste andre dyser er med oringstilslutting.

Vedlagt et billede af hvor min lufttempføler er tilsluttet.

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
mojn igen..

det er kun til sprøjt. tændingsdelen er ikke med på mit megasquirt.

hmm er det ikke noget med at de to uno'er (1,3 og 1,4'eren) er forskellige på det område med styrboksen?. i 1.3'eren er den ikke integreret i luftmængdemåleren. der sidder den for sig selv ude i motorrummet lige til højre for indsugningsmanifolden.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
På 1.3 uno turbo sidder sprøjtboksen under hanskerummet i kabinen. Den boks der sidder i motorrummet til højre for indsugningsmanifoldet er tændingsboksen. Den sidder samme sted på en 1.4 uno turbo.

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
okaay.. tak for oplysningen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time