Og hvorfor holder den ikke ?
Som jeg ser det , i tomgang ved næstent lukket spjæld, så skabes der noget turbolens bag spjældene, hvilket bevirker at benzinen bliver blandet bedre i luftstrømmen.
ved et for stort spjæld så mister man både turbolens, og hastighed over dysen, og dermed blandings evnen. når man åbner spjældet.
Her til kommer at et alt for stort spjæld er meget svært at dosere ved lave omdrejninger, med følgende problemer med kørbarheden.
Og det er grundet??? (Lufthastigheden over dysen)
Ellers kig lidt på denne producent af spjældhuse hjemmeside.
http://www.jenvey.co.uk/
Og kig lidt på venturi størrelser til karburatore.
I bund og grund er spjældhuse med en dyse kun en avanceret karburator, og intet andet, de samme regler gælder, men man kan nemmere justere sig ud af problemerne med et sprøjt.
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html