Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Hvad bruger de i tyskland ?? MF2/MS http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=13008 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Juel [ 27 jun 2005, 22:24 ] |
Titel: | Hvad bruger de i tyskland ?? MF2/MS |
Hejsa Alle Hvad bruger tyskerne til at tune med, altså til ekstra benz, synes ikke jeg kan finde MF2 nogle steder i tyskland. Kan man godt undvære ekstra dysser, hvis man bare køber en MS ? Mvh Morten |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 27 jun 2005, 23:45 ] |
Titel: | Re: Hvad bruger de i tyskland ?? MF2/MS |
Juel skrev: Kan man godt undvære ekstra dysser, hvis man bare køber en MS ?
Mvh Morten Ja, sagtens.. Der skal tit større dyser i. Men generelt er en MF2 eller lign. Løsninger generelt noget klamp i forhold til.. |
Forfatter: | Juel [ 27 jun 2005, 23:48 ] |
Titel: | Re: Hvad bruger de i tyskland ?? MF2/MS |
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev: Juel skrev: Kan man godt undvære ekstra dysser, hvis man bare køber en MS ? Mvh Morten Ja, sagtens.. Der skal tit større dyser i. Men generelt er en MF2 eller lign. Løsninger generelt noget klamp i forhold til.. ok tak for svaret, er der nogen fordel i at tage et MS og sætte på sin sugemotor ?? det er en PF vw 8v 107hk (gti) eller er det ligegyldigt ?? Mvh Morten |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 27 jun 2005, 23:51 ] |
Titel: | |
Ja, der er mange fordele.. Læs evt. Disse to tråde - Det er et par sugemotorer, der er monteret med MS http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12463 http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12668 |
Forfatter: | Juel [ 28 jun 2005, 00:09 ] |
Titel: | |
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev: Ja, der er mange fordele..
Læs evt. Disse to tråde - Det er et par sugemotorer, der er monteret med MS http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12463 http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12668 Hmm hvorfor kan man ikke bare chippe sig til det ?? Mvh Morten |
Forfatter: | Carsten 205 GTI 1,9 T [ 28 jun 2005, 00:13 ] |
Titel: | |
Juel skrev: Carsten 205 GTI 1,9 T skrev: Ja, der er mange fordele.. Læs evt. Disse to tråde - Det er et par sugemotorer, der er monteret med MS http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12463 http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=12668 Hmm hvorfor kan man ikke bare chippe sig til det ?? Mvh Morten Det kan du som i princippet også, alt efter hvilken original styreboks du har.. Men den her har dog en kæmpe fordel. Hvis nu du ønsker trykladning feks. Så kan du selv programmere den om.. |
Forfatter: | HenrikGM [ 28 jun 2005, 00:16 ] |
Titel: | Re: Hvad bruger de i tyskland ?? MF2/MS |
Juel skrev: Carsten 205 GTI 1,9 T skrev: Juel skrev: Kan man godt undvære ekstra dysser, hvis man bare køber en MS ? Mvh Morten Ja, sagtens.. Der skal tit større dyser i. Men generelt er en MF2 eller lign. Løsninger generelt noget klamp i forhold til.. ok tak for svaret, er der nogen fordel i at tage et MS og sætte på sin sugemotor ?? det er en PF vw 8v 107hk (gti) eller er det ligegyldigt ?? Mvh Morten Ja, der er store fordele. ISÆR hvis den er tunet en smule. Eks kan en 1,8 mitsu colt trækkes fra 136 til 189hk(målte!) med to knastaksler,større gasspjæld og MS. Eller den sorte golf fra DHB der holdt ved siden af, også med MS på sug. Kørte sig ret langt op i placeringerne på et meget lille budget og var trods en højere kampvægt end colten noget hurtigere, og føles også hurtigere, så ydelser over de 200hk er nok realiteter. Der begynder at komme en del sugemotorfolk med på MS efterhånden. For blot et år siden var der ikke mange af dem, men idag er det nok tæt på 40/60 til turbomotoren favør.Så det er bestemt gjort før. |
Forfatter: | Juel [ 28 jun 2005, 00:16 ] |
Titel: | |
Carsten 205 GTI 1,9 T skrev: Det kan du som i princippet også, alt efter hvilken original styreboks du har..
Men den her har dog en kæmpe fordel. Hvis nu du ønsker trykladning feks. Så kan du selv programmere den om.. Men kan man ikke også det med en piggybag ? |
Forfatter: | HenrikGM [ 28 jun 2005, 00:19 ] |
Titel: | |
piggyback er ikke altid lige vellykket. Før nævnte colt havde piggyback før MS. Proff.justeret osv, og pengene var lagt på bordet for ydelsen. Topeffekten var der, men den gik desværre kun 5km/l og kunne ikke køre konstantfart på 90-110 uden kontinuerlig tændingsbanken. Efter MS montering har han mistet al tændingsbanken, OG fået 5-15hk i gevinst mellem 2000 og 6500rpm. Topeffekten er marginalt bedre. |
Forfatter: | Juel [ 28 jun 2005, 00:22 ] |
Titel: | Re: Hvad bruger de i tyskland ?? MF2/MS |
HenrikGM skrev: Der begynder at komme en del sugemotorfolk med på MS efterhånden. For blot et år siden var der ikke mange af dem, men idag er det nok tæt på 40/60 til turbomotoren favør.Så det er bestemt gjort før.
Ok, jamen så vil jeg kan købe sådan et MS, så kan jeg lære det at kende indtil jeg skal ha en kompressor på ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |