MC skrev:
Kan han egentlig ikke bare sætte en modstand på hver dysse så den bliver 17 ohm?? så er han da sikker, eller hvad?
Jo, så er han stort set sikker på at motorstyringen kan håndtere den elektriske del.
Problemet kan så tilgengæld blive at dyserne reagerer lidt langsommere.
Bottomline; hvis man ikke ved konkret hvad ens motorstyring forventer, og hvad dyserne leverer(elektriskt) så er man lidt på herrens mark.
Som oftest så går det ok så længe man holder lavohms for sig, og højohms for sig, dog som tommelfingerregel så gå aldrigt ned i ohm, aka sæt ikke dyser på med en lavere ohmsk modstand da disse typiskt(ikke altid) laver en voldsommere kickback til motorstyringen når de lukker.
Man kan måle spændingspeaks omkring 80 til 350 volt på forskellige dysetyper når dysen lukker, og det er altid det der ødelægger ens dysedrivere i styringen. Det er aldrigt noget problem at lukke dysen op.
For Daniels makker, så er der ikke så meget andet at gøre end at prøve det, og chancen for at det går godt er IMO også ret stor.
Det er umuligt at forudse hvad der sker uden indgående kendskab til hvordan dysedriveren håndterer dysen, hvad der sidder af komponenter, og så sidst et komplet datablad på dysen. Så vil man kunne regne sig frem til om den kan tåle det eller ej. Disse oplysninger kan man ikke komme til, så der er nok kun "trial-n-error" tilbage.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!