Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Ignition map konfigurator - Giv jeres input! http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=16583 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | JPP [ 22 aug 2006, 17:12 ] |
Titel: | Ignition map konfigurator - Giv jeres input! |
Jeg kunne godt tænke mig lidt input på en betaversion af konfigurator til opstarts ignition map. Det vil være kanon med nogle sammenligninger i forhold til eksisterende fungerende tændingsmap. Jeg har selvfølgelig testet med mit eget map og hvad der ellers har kunne findes. Syntes i faktorerne er helt i skoven, så skyd løs da den er lagt op til at få klø ![]() På forhånd tak ![]() PS: Ved godt det ikke er muligt at ramme standard map generelt for motorer (tonsvis individuelle krydsende faktorer), men et forsøg til fornuftig opstartsmaps er hermed startet. ----------------------------- Programmet kan nu downloades her: http://www.powerpage.dk/tuning_ignition_configurator.aspx ![]() |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 22 aug 2006, 20:51 ] |
Titel: | |
Det ser rigtigt fint ud, jakob! Skulle det fungere som opstarts-map for mig, så ville det slet ikke være dumt! Man skal nok bare lige huske at sætte faktoren den retarderer med, rimeligt højt, nu det er et opstart-map... Jeg forsøgte med faktor 1.8, og det ville faktisk fungere ret godt til min bil, selvom det nok var en anelse aggressivt... Daniel. |
Forfatter: | JPP [ 22 aug 2006, 20:56 ] |
Titel: | |
Det lyder squ godt ![]() -1,8 retarderingsfaktoren var det ud fra opsætningen som passede til din motor i valgene eller ændrede du den selv til det efterfølgende? Hensigten er at forsøge at ligge lidt til den sikre side men ikke overdrevet. |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 22 aug 2006, 21:00 ] |
Titel: | |
Det var noget jeg selv satte den op til, for den sagde selv 1.4. Så syntes faktisk det er for aggressivt... Så til min skulle den, for at være sikker, op på ca 2, så kan man justere ned bagefter... Men 1.8 virkede bedre... Daniel. |
Forfatter: | JPP [ 22 aug 2006, 21:05 ] |
Titel: | |
Ok ![]() Pft Jakob |
Forfatter: | Brian SPC [ 22 aug 2006, 21:14 ] |
Titel: | |
Jeg synes faktisk at det virker ret godt, lidt til den forsigtige side ved højt tryk, men det gør jo ikke noget. Tester mappet på bilen i morgen. Rigtig god regnemaskine du har fået lavet der ![]() |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 22 aug 2006, 21:41 ] |
Titel: | |
2 ventiler pr. cylinder lav kompression under 88mm bore (kan ikke lige huske min, den er måske 89) 95 oktan middel indsugningskøling middel squish ingen vand-sprøjt Og specielt fordi det er 95oktan der er valgt, syntes jeg den er for aggressiv... ![]() Daniel. |
Forfatter: | JPP [ 22 aug 2006, 21:46 ] |
Titel: | |
Brian SPC skrev: Jeg synes faktisk at det virker ret godt, lidt til den forsigtige side ved højt tryk, men det gør jo ikke noget. Tester mappet på bilen i morgen.
Rigtig god regnemaskine du har fået lavet der ![]() Lyder squ godt ![]() ![]() Der kommer en AFR opstarts konfigurator. Her er faktisk langt færre faktorer så længe det kun er AFR. Nær umulig bliver det dog straks hvis det skal være dysebestemt med ms / dc i felterne. Det bliver kun AFR, men det er også den sikreste/bedste guide. Nu skal denne her valideres og tæskes rundt på kryds og tværs. |
Forfatter: | JPP [ 22 aug 2006, 23:18 ] |
Titel: | |
Saab-Daniel skrev: 2 ventiler pr. cylinder
lav kompression under 88mm bore (kan ikke lige huske min, den er måske 89) 95 oktan middel indsugningskøling middel squish ingen vand-sprøjt Og specielt fordi det er 95oktan der er valgt, syntes jeg den er for aggressiv... ![]() Daniel. Takker! - Der er uploadet ny version. Her er ændret en lille smule på faktoren for oktantallene og tilført en finere indeling for kompressionen. |
Forfatter: | xillur [ 23 aug 2006, 08:45 ] |
Titel: | |
jamen det er jo kanin jakob, jeg vil da lige prøve den af på min når jeg har fået styr på tændspolen ![]() |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |