Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 07:13

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 sep 2006, 17:20 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Indlæg: 298
Er det muligt at fejlsøge på selve MS hardwaren, således at man kan undersøge om man har fået brændt noget af, fx inde i boksen eller andre små elektroniske dimser?

Hvad hvis en af benene i multistikket er blevet bukket men rettet ud igen. Kan man forestille sig at sådan et ben kan knække længere inde, og hvorledes vil indgangsvinklen til at måle dette så være?

Fra det ene øjeblik kørte bilen fornuftigt og det næste øjeblim ad H til.

Det eneste jeg gjorde var at rykke lidt i boksen, (og dermed også lidt i stikket) idet jeg skulle montere et com kabel til min eksterne pc. Men det har jeg gjort så mange gange før.

Og nu kan den kun stå i tomgang med 300-400 rpm, og lyder som den går på to eller tre cylindre, og får alt for meget at leve af.

Ved gasgivning går den ud efter 5-10 sek.

Nogen der har et bud?

_________________
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 sep 2006, 19:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Indlæg: 173
Geografisk sted: Odense
Hej Ronnie

Jeg vil sige at den største sansynlighed er at en ledning er knækket inde i db37 stikket. Har du prøvet at skrue låget af stikket og set om noget ser mærkeligt ud? Ellers må du igang med at måle alle ledingerne ud i ledningsnettet, en efter en.


Mads RR

_________________
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2006, 06:01 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Prøv at tage en datalog og studer værdierne. specielt omdrejnings tal og temp.følere.
Det kan give dig en ide om hvor fejlen ligger.
Så kan man koncentrere sin fejlsøgning om netop denne kreds.
En knækket ledning som Mads er inde på er nok mest sandsynligt.

Men hvorfor er boksen Løs, og com. ledningen ikke tilsluttet permanent til MS?

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team