Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 14:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 sep 2006, 14:23 
Offline

Tilmeldt: 29 sep 2006, 12:31
Indlæg: 9
Geografisk sted: sjælland
Hejsa.. jeg har en toyota avensis 2,0 hvor der er blev lagt en 3sge motor med megasquirt styering og den køre helt fint men jeg skal bygge udstødningen om til 2,5 tomme så yder den optimalt som turbomotor.dk har sagt til mig. men lige fortiden har jeg lidt svært med at starte den i kold start så fik jeg vide af turbomotor.dk at den skal justeres lidt op i benzinen men problemet er jeg er fra kbh og turbomotor.dk er fra jylland. Er der nogen fra kbh og sjælland omegnen som har forstand på at justere megasquirt og kan hjælpe mig så vil jeg meget gerne høre fra jer... MVH. Ucar
kan evt kontaktes på nr 27638528


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2006, 15:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
JUsteringen er ikke særlig besværlig, alt efter hvilke komponenter der bruges til feedback til MS.
Har du en WB sensor, og bruges den af MS?
Hvilken code version bruger du?
Har du en datalog før og efter udstødnings ombygningen?
Hvor har du problemet? ved starter omdrejninger, og Har du haft dem før?
Det er ikke særligt koldt netop for denne årstid.
En MSQ vil nok hjælpe, og en beskrivelse af motoren, da motor coden ikke siger mig en lunken fis.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2006, 15:28 
Offline

Tilmeldt: 29 sep 2006, 12:31
Indlæg: 9
Geografisk sted: sjælland
Jeg har ikke særlig meget styr alt om MS og alt om det du spørger :(
bilen har køre med standart udstødning er vist 1,5 tomme og jeg skal op i 2,5...men problemet er den for ik nok benzin til kold start også skal den vist justeres lidt op så ved jeg ik om den skal os justeres når jeg kommer op i 2,5 i udsødning..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2006, 15:33 
Offline

Tilmeldt: 29 sep 2006, 12:31
Indlæg: 9
Geografisk sted: sjælland
Når bilen først er startet er der slet ik noget heller ikke i tomgangen . der jeg skulle hente bilen fra turbomotor.dk sage han at jeg skulle dreje nøglen 3-4 gang inden jeg drejer helt og starter bilen og det gøre jeg os så har jeg ringet til turbomotor.dk og han sagde at den skal justeres lidt op i benzinen fra megasquirten... mvh ucar


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2006, 15:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Ucar skrev:
Når bilen først er startet er der slet ik noget heller ikke i tomgangen . der jeg skulle hente bilen fra turbomotor.dk sage han at jeg skulle dreje nøglen 3-4 gang inden jeg drejer helt og starter bilen og det gøre jeg os så har jeg ringet til turbomotor.dk og han sagde at den skal justeres lidt op i benzinen fra megasquirten... mvh ucar

Det bringer minderne frem om min første bil med doppelte Weber karburatore uden Chokeren tilkoblet!
3 gange speederen i bund inden start ved 20 grader, og et ekstra pump for hver 5 grader under de 20 grader.
Hvilket oversat til Ms betyder din start hverken kold eller varm er blevet justeret ind.
Prøv at læse i manualen, det står rimeligt godt beskrevet deri.
Ellers send en klage til leverendøren, da det ganske simpelt ikke kan passe at den ikke starter ved første forsøg.
Hvis man har købt en plug and play løsning der ikke kræver mærkelige krumspring for at få motoren startet.
MS er i bund og grund et gør det selv projekt.
Og hvis man vælger købe løsningen. så er det efter min mening sælgers problem.
HVIS HAN HAR SOLGT DET SOM DET PASSER 100% TIL DENNE MOTOR. :damn:
Da du nok ikke gider at undvære din bil i et lille år for at få den til at starte første gang. :damn:
så kan jeg kun anbefale meget læsning på msfi.com
Og til sidst bliver du selv en MS ekspert :tooth:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2006, 17:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Kære morten VJ, ucar har IKKE købt den motorstyring ved turbomotor, men en i esbjerg.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2006, 18:41 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Har du en computer som kan arbejde sammen med den?

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2006, 19:49 
Offline

Tilmeldt: 29 sep 2006, 12:31
Indlæg: 9
Geografisk sted: sjælland
Ja. jeg har købt motoren og ms styreingen en fra esbjerg men den er lavet af Rene fra Turbomotor.dk.. jeg har ikke en bærbar desværre .. Er der overhoved ikke en der kan hjælpe mig med at juster den en gang .. selfølgelig mod bestaling


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2006, 19:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Det kan da ikke være så svært at lave den enrichment der skal til..

Hvis René ikke kan finde ud af at lave den cranking der skal til og koldstartsenrichment, er jeg ikke sikker på jeg ville kunne.. :(

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2006, 20:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Kære morten VJ, ucar har IKKE købt den motorstyring ved turbomotor, men en i esbjerg.
MVH Finn

Ucar skrev:
der jeg skulle hente bilen fra turbomotor.dk sage han at jeg skulle dreje nøglen 3-4 gang inden jeg drejer helt


lyder nu som om Rene har pillet ved bilen selv om MS ikke er handlet fra ham..!!

Et skift fra std udstødning til 2,5" skulle ikke give startproblemer..

Så det er helt sikkert fejltrimning.. HVIS styringen er trimmet ind til noget..!!

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team