tinasmartin skrev:
JakobM skrev:
EFI har den kæmpe ulempe at deres software ikke er åben. Dvs. der er kun få firmaer i DK som har licens til softwaren. For 3år siden var det mig bekendt kun peugeot sport plus et firma mere som jeg ikke husker (sikkert TVA) som havde licensen. Derfor valgte jeg min Euro 1 fra.
Mvh Jakob
de har åbenbart frigivet det så for jeg kan sagtens finde det på euro 1 og 6 men ikke den jeg har mulighed for at købe...
Ja, men selvom du downloader og installerer softwaren kan du ikke selv programmere da det er can-bus styret og kræver et can-modul. Det gælder i hvert fald Euro-1 og 6, ved ikke med Euro-4... Jeg havde heller ikke købt min Euro-1 styring hvis jeg vidste man ikke selv kunne mappe den ind, men jeg troede det var en selvfølge på alle aftermarket styringer.
Can-modulet kan dog godt købes, men det skal være EFI's eget da de kører med deres egne protokoller, ellers virker det ikke. (Siger forhandelerne da)... Problemet er bare at det koster i omegnen af 565 pund + VAT.
Man kan dog købe can-moduler til omkring 1500 kr. har jeg fået at vide, men jeg ved ikke rigtig om jeg tør bruge de penge på sådan et, når jeg ikke ved om det vil virke.