Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 12:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 15 jan 2007, 19:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
Hej!
Jeg har fået min megasquirt op og køre med benzinen Jubii! :lol:
Og har kørt med dette i et stykke tid.
I forvejen trigger jeg min ignition direkte på tændspolens minus pol, hvilket fungerer rimelig godt!
Jeg vil nu efterfølgende gerne kunne kontrollere min tænding vha. extra koden, jeg har været ved at kigge på forskellige trigger muligheder.
I forvejen sidder der et 24 tands og et 3 tands tandhjul med 2 følere på i fordeleren med hver sine udgange. Fordeleren sidder på udstødningsknasten.
Jeg har yderligere læst mig frem til på MegasquirtnSpark-extra siden at dette godt kan bruges i forbindelse med at trigge tændingen (Cam Angle Sensor)??, men er i tvivl om hvor vidt det er pålidligt.
Efter som jeg har læst på MegasquirtnSpark-extra siden, skulle der være være godt med støj i fordeleren lige ved siden højspændingen. Spørgsmålet er så om jeg skulle bruge det eksisterende, og bygge det støjfilter som er nævnt på http://megasquirt.sourceforge.net/extra/wheel2.html :reading: , eller jeg burde jeg få fat på et 36-1 tandhjul og montere dette på krumtappen og efterfølgende trigge derfra med en induktiv aftaster?
Kom med jeres forslag :)

Bilen er en Daihatsu Charade Gtti 1.0 Turbo med 3 cylindre 8)

Her er et billede af fordeleren:

Billede


På forhånd tak!

kbonde


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 20:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det ligner til forveksling en toyota strømfordeler...
Har lige været med til at justere en toyota 3sgte ind med MS...
Den kan køre på de følere der sidder i den orginale, 1 tand blev fjernet... Det kører fint, men tror du skal fjerne den 3 tands der sidder lige oven over, da den sikkert vil forstyrre den...

Men du skal nok lige oplyse hvilken MS du kører med, altså hvem der har lavet den.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 20:38 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
fordelen ved 36-1 er at så gør man som de andre.
Så driller det kan næsten hvem som helst hjælpe

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 20:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
Hej Finn.
Det er netop en nippon denso strømfordeler, ikke underligt at den også sidder på toyota :)
Megasquirten jeg kører med er en 2.2´er, med en version 3.0 cpu.
Jeg har selv bygget den fra diyautotune.com
Men du siger at jeg skulle fjerne en tand på det 24 tands tandhjul, vil det ikke forvirre ms, når kamakslen ikke kører med samme hastighed som krumtappen?

Mvh
kbonde


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 20:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Mener jeg heller ikke de gør på en toyota...
Men hvis din MS er bygget efter det orginale tegninger, så tror jeg ikke den kan køre på de orginale indugiver(tror jeg det hedder)...
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 20:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
Hej Finn.
Okay. Troede bare Nippon Denso var japans "svar" på bosch :?
Ja det er godnok lavet efter orginale tegninger. Men har kigget lidt på den LM1815 based VR sensor conditioner løsning som er på MegasquirtnSpark-extra siden, burde den ikke kunne gøre tricket?

Mvh
kbonde


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 20:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ved jeg desværre ikke noget om..
Har ikke haft brug for at læse om det, fordi den MS jeg bruger kan det..
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 21:15 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Den kan ikke køre induktiv sensor.

Den nemme vej ud for dig er at montere et tandhjul på krumptappen og en digital sensor(IKKE en induktiv)

Alternativet er at bygge din MS om så den kan gøre induktiv.

Vælg det du mener er nemmest.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 21:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
Ah, okay, tak henrik, så fik jeg det på det rene hehe..
Har aldrig arbejdet med andre "metal" følere end induktive aftastere. :)

Mvh
kbonde


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team