jaauto skrev:
Hej igen
Ja det er MS.
MortenVJ: det var det samme jeg var kommet frem til.....men uden held med noget

Spørgsmålet er om man skal lave det om til 36 tands hjul..... og om det kan kører wasted spark......ser ikke ud til at det lort (60-2) virker optimalt....eller ihvertfald meget kompliceret at sætte op i MS

60-2 eller 36-1, eller hvilket som helst andet missing-tooth hjul er præcist lige hvad angår opsætningen. Præcist lige "kompliceret"
Du skriver du har rpm signal. Ser det realistisk ud(passer RPM og er det stabilt?)
Hvis ja, og du har gnist på alle 4 tændrør, så er det sikkert opsætningen der er gal. Kan du høre den skyder og sprutter osv?
Hvis du sætter sensoren 90grader før top.(hullet er under sensoren 90 BTDC)
Sætter trigger angle til 60grader(default).
Sætter sparkA til tand5 og retur på 15
Sparkb på tand 35 og retur på 45.
Så bør det ikke være helt ude i hampen.
Der er et 60-2 hjul. Dvs 60 tænder oprindeligt, men med to manglende.
Altså er der fysisk 58 tænder og to "huller". Det bliver lidt kompliceret at forsøge at trigge på en tand der ikke er tilstede.....
Du trigger jo bla på tand 59...en af de tænder der er væk...

Ihvertfald hvis du bruger Mortens forslag.
Dernæst trigger du "henover hullet". Det er ikke min erfaring at det er særligt hensigsmæssigt.
Folk render meget tit hovedet i muren på wasted spark. Af samme grund foreslår jeg tit at beholde fordeleren. Jeg gav dig også et link til et par opsætninger, på baggrund af den mail du skrev til mig.
Jeg kan se at du bla kører med en triggervinkel på 30grader, og som følge af den kommer du aldrigt til at kunne avancere tændingen mere end 30-(5 til

grader, altså max 25grader før top. Det holder hellerikke.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!