Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
MS Tændings problemer http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=17616 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | Bakke [ 04 feb 2007, 22:22 ] |
Titel: | MS Tændings problemer |
Hej Problemet ligger i at den ikke rigtig vil trække den holder igen når den får fuld gas! Og omdrejningstælleren smutter et godt stykke ud over det røde felt når den får gas, dog uden motoren er med ![]() Bilen er en Ford sierra Ohc med GM MS, Med 36-1 tandhjul, og Bosch 137 Modul. |
Forfatter: | Morten VJ [ 04 feb 2007, 22:43 ] |
Titel: | |
en datalog ville hjælpe. MVH Morten |
Forfatter: | HenrikGM [ 05 feb 2007, 07:33 ] |
Titel: | |
Du har ikke stabilt rpm. Skal fikses. Hvad er opsættet omkring det 36 hjul? Sensor? |
Forfatter: | Bakke [ 05 feb 2007, 14:10 ] |
Titel: | |
Her er så en datalog.. Men idag var den ikke gal med omdrejningstælleren ![]() Den var så galt igår at den har smadret et stempel igen igen igen ![]() |
Forfatter: | Bakke [ 05 feb 2007, 14:21 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Du har ikke stabilt rpm. Skal fikses.
Hvad er opsættet omkring det 36 hjul? Sensor? Hjulet er sat så når motoren står TDC er manglende tand 90 Grader forbi sensor. Trig Pos A 2 Trig return 9 Trig pos B 20 Trig return 27 Trigger angel 70 Cranking timimg Trigger return Spark output invertet _NO Ved ikke helt hvad du vil vide om sensoren. det er en købt af dig den sidder ca 2MM fra Hjulet og den kan IKKE viberer eller bevæge sig på nogen måde.. |
Forfatter: | Morten VJ [ 06 feb 2007, 19:57 ] |
Titel: | |
Første punkt der springer i øjenene. ER ved 187.477 sek Hvor tændingen spriger 13 grader frem uden nogen god grund. støj på giveren måske det kunne være en mulighed. Dernæst kører du meget magert ved tryk, hvis du har en WB sensor, med en 0-5 volts indikering. Jeg vilde helst se en afr på under 11-1 ved maks tryk. Næste problem ligger ved 226.992 hvor du ifølge o2 sensoren mistænder. Den går pludselig mager. Sidste stempelknusende problem er den manglende kølevandstemperatur. som i man fyrer aldrig maks til en motor der ikke er driftsvarm, og kører underligt. Tændingsbankede den ??? Hvilken code version kørte du med? MVh Morten |
Forfatter: | Bakke [ 06 feb 2007, 20:55 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: Første punkt der springer i øjenene.
ER ved 187.477 sek Hvor tændingen spriger 13 grader frem uden nogen god grund. støj på giveren måske det kunne være en mulighed. Dernæst kører du meget magert ved tryk, hvis du har en WB sensor, med en 0-5 volts indikering. Jeg vilde helst se en afr på under 11-1 ved maks tryk. Næste problem ligger ved 226.992 hvor du ifølge o2 sensoren mistænder. Den går pludselig mager. Sidste stempelknusende problem er den manglende kølevandstemperatur. som i man fyrer aldrig maks til en motor der ikke er driftsvarm, og kører underligt. Tændingsbankede den ??? Hvilken code version kørte du med? MVh Morten Hej morten Jeg har købt noget kabel med skærm som jeg prøver at sætte fra krumtapssensoren og fra MS til modul. så må vi se om det ikke kunne være det. Hvad angår tændingsbanken er jeg blevet i tvivl om jeg er blevet døv for jeg har ikke hørt noget. men alligevel har jeg præsteret at baske 12 stempler ![]() Jeg kører med MSnS Ekstra 024s9 Er der en der er bedre!? Ingen gas ved kold motor ![]() 11-1 AFR Er det ikke ved 12-1 man har Flest HK?? Eller er det mig der er på vildspor ![]() |
Forfatter: | Bakke [ 06 feb 2007, 21:06 ] |
Titel: | |
Morten VJ skrev: Næste problem ligger ved 226.992 hvor du ifølge o2 sensoren mistænder. Den går pludselig mager. MVh Morten Den kan jeg godt se (nu) men hvad kan være skyld i den, jeg mener hvis gnisten springer et andet sted ville det vel ikke se sådan ud!? Viser sensoren magerblanding hvis det ikke er forbrændt!? |
Forfatter: | Morten VJ [ 06 feb 2007, 21:16 ] |
Titel: | |
I den log du har givet så viser kølevandttemt sensoren 44 grade og der har du 100% tps, og 180 kpa. hvis det ikke er affyring ved kold motor så ved jeg snart ikke. ![]() Jo 12,5-1 i afr giver potentielt flest Hk. Men hvis man skal skifte stempler efter hver fuldgas accelration, så er det vel egentlig underordnet. 12 stempler er smadret, ok imponerende. Hvis vi siger at hvert stempelskift koster 2000 kr + 8 timer Så giver de i følge min regne bog 2000*3+ 8*3*500= 18000 kr For lige at hente de sidst hk. Det er dårlig økonomi efter min regnebog. På det næste sæt stempler vilde jeg nok gå 0,2 bar op i tryk. Og sikre at jeg rammer 11-1 i afr uden tændingsbanken, og skrue trukket op med 0,2 bars intervalder. Indtil stemplerne giver op igen, for derefter at skrue trykket ned med 0,2 bar, eller investere i mere holdbare stempler. Men nu er jeg også doven, og gider ikke at skifte stempler i utide. Det har jeg hverken tid eller råd til. MVH Morten |
Forfatter: | Morten VJ [ 06 feb 2007, 21:22 ] |
Titel: | |
Bakke skrev: Morten VJ skrev: Næste problem ligger ved 226.992 hvor du ifølge o2 sensoren mistænder. Den går pludselig mager. MVh Morten Den kan jeg godt se (nu) men hvad kan være skyld i den, jeg mener hvis gnisten springer et andet sted ville det vel ikke se sådan ud!? Viser sensoren magerblanding hvis det ikke er forbrændt!? Jep sensoren viser oxygen indholdet i udstødningen. Ved en forbrænding bruges der oxygen. Ved en ikke forbrænding fiser oxygenen direkte ud i udstødningen, og dermed indikere wb sensoren en mager blanding, eller et højt oxygen indhold. MVH Morten |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |