Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Programmere LC-1 til MS
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=17907
Side 1 af 1

Forfatter:  Saab-Daniel [ 23 mar 2007, 07:41 ]
Titel:  Programmere LC-1 til MS

Hej gutter.
Ville lige høre om der er noget jeg skal ændre på det ene analoge signal fra min LC-1 for at Megasquirt kan forstå signalet?
Jeg har brugt configuratoren i MT og sat den til Innovative LC-1, men ved ikke om der skal omprogrammeres noget i i controlleren også...
Hvad siger i?
Daniel.

Forfatter:  Saab-Daniel [ 23 mar 2007, 13:43 ]
Titel: 

Nevermind, har fået det til at køre.
Der skal ikke programmeres noget om, og jeg har nu AFR i MS også :mrgreen:
Daniel.

Forfatter:  Saab-Daniel [ 23 mar 2007, 14:05 ]
Titel: 

Mht til opsætning af AFR-targets og AFR-settings, hvordan har i så jeres sat op?
Kunne godt bruge lidt erfaringer med, hvordan "Lambda AFR Settings" er sat op, samt hvordan jeres "AFR Targets"-tabel ser ud...
Så kom frem af busken, og hjælp hjemme-tuneren lidt, jeg er først lige begyndt at mappe på bilen efter at have den oppe at køre på fuld MS, både benzin og tænding :)
Daniel.

Forfatter:  grydesvamp [ 23 mar 2007, 16:08 ]
Titel: 

har også bøvlet en del med min lc-1 og ms men fik det aldrig op og køre.. har du et link eller en hurtig forklaring ?

Forfatter:  Saab-Daniel [ 23 mar 2007, 20:18 ]
Titel: 

Tja, har bare programmeret den som den er standard, det kører som det skal... Så bare indover den rigtige port på MS, sætte MT op til innovative LC-1 og klikke wideband af, så var der vist ikke andre ting jeg ændrede!
Daniel.

Forfatter:  Morten VJ [ 23 mar 2007, 20:22 ]
Titel: 

Saab-Daniel skrev:
Mht til opsætning af AFR-targets og AFR-settings, hvordan har i så jeres sat op?
Kunne godt bruge lidt erfaringer med, hvordan "Lambda AFR Settings" er sat op, samt hvordan jeres "AFR Targets"-tabel ser ud...
Så kom frem af busken, og hjælp hjemme-tuneren lidt, jeg er først lige begyndt at mappe på bilen efter at have den oppe at køre på fuld MS, både benzin og tænding :)
Daniel.

Lav en søgning da emnet har været oppe utallige gange før, og der er aldrig blevet enighed.
Grundreglen er hvis du har en kat bil så er 14.7-1 alfa og omega i tomgang i dellast.
Lidt federe i tomgang men ikke ved 2000 omdrejninger, det andet målepunkt ved syn.
12,5-1 giver vel maks effekt, men ingen mulighed for udefrakommende fejl.
Start med 14,7-1 i tomgang og delast, og giv mere benzin i tomgang indtil den kører jævnt. dellast mager ud indtil den laver udsættere, og juster tænding og benzin indtil den kører tilfredsstillende ved dellast.
Fuldlast det kommer an på hvad man deffinere som fuldlast ift. map værdi
Men imellem 12,5-1 og 11-1 alt efter hvor modig, og hvor tørstig man er efter de sidste hk.
Her er mine mål, og dem jeg har kørt med i ca 8 måneder.
Billede
Men jeg forsøger at optimere økonomien ved normal kørsel.

MVH

Morten

Forfatter:  Saab-Daniel [ 23 mar 2007, 20:28 ]
Titel: 

Jeg har søgt og læst samtlige sider herinde omkring enmet, det var lige så meget i forbindelse med opsætningen i Megatune også, hvordan i har sat setting's op...? Hvornår slår i EGO-correction til?
Daniel.

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/