Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Problemer med benzindosering 750ccm dyser http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=17927 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | quark [ 25 mar 2007, 17:03 ] |
Titel: | Problemer med benzindosering 750ccm dyser |
Hej Jeg er sgu løbet lidt ind i en hovedpine! Min opsætning 7mgte motor Edis6 tænding ms1 v3 750 ccm RC dyser Lav ohms dyser Jeg har en beregnet REQ_FUEL til 4.4. Problemet er at jeg kan kun få den startet på latterlige lave puls tider. Cranking pulse 0.5ms f.eks. Når den så bliver var skal den kører med 15% under varm up og ikke 115%, og så snart den er varm drukner den af naturlige årsager. injector opening time er sat til 0.9 og benzintrykket er sat til 48psi. Har tænkt lidt på en defekt dyse, idet jeg taber trykket med det samme når jeg tager strømmen til pumpen, men dog bliver cylinderen ikke fyldt ved at stå med tryk på. Dyserne er sat til 30% og 1 ms. Da jeg fik liv i den og fik den varmet nogenlunde op, kunne jeg få den til at gå som den skulle med 15% (ikke 115%) varmup og halvering af reqfuel. Er min req_fuel beregnet a.h. til? |
Forfatter: | Morten VJ [ 26 mar 2007, 05:35 ] |
Titel: | |
Der er noget der siger mig at din PWm er sat op forkert. When using a V2.2 MS board or a V1.01 with flyback mods, you will have to substantially increase the PWM Current Limit percentage from the above calculations. Typically you should start at 75% and work down from there. Leave the time threshold value at small values, around 1.0 ms! If you set it too high, you will melt your injectors. Som jeg husker det skal et v.3 print sættes op som et v2.2. MVH Morten |
Forfatter: | quark [ 26 mar 2007, 13:00 ] |
Titel: | |
Hejsa Morten Min PWM er sat til 30% i henhold til manuellen for v3 board med flyback circuit "PWM Time Threshold is the time required to open the injector, this is when full power is used to open the injector. Start at 1.0 msec, and PWM Current Limit is the Pulse Width thats used after the Time Threshold, this actually pulses the injectors on and off, keeping the injector from over heating at high duty cycles. Try starting at around 75% (30% if you have installed the 'Flyback Board' daughter card or if using a V3.0 pcb with the Flyback components installed)." Men jeg vil da ikke udelukke at det kan være der fejlen ligger!? Måske er det mig der har misforstået noget. |
Forfatter: | jens [ 26 mar 2007, 18:25 ] |
Titel: | |
75% med lav ohm = det kommer til at lugte meget brændt. Jeg har opgivet mine 8 lav ohm og monteret høj ohm dyser da driverne blev for varme selv om jeg havde pwm 30% og har prøvet lavere med start besvær. |
Forfatter: | quark [ 26 mar 2007, 19:13 ] |
Titel: | |
Okay, så min pmw er ikke helt hen i vejret. Det kan måske tænkes at de måske har sendt mig nogle 1000ccm dyser eller 1200... Ellers fatter jeg det ikke. Jeg har en anden ms liggende, desværre er den uden flyback circut, men burde jeg ikke kunne prøve at koble den til for at se om det løser problemet? Hvis jeg altså sætter PMW til 75% istedet. Ellers ender det joh med at jeg må sætte min originale resistor box på, og se om det hjælper. |
Forfatter: | grydesvamp [ 26 mar 2007, 22:34 ] |
Titel: | |
hvorfor ikke køre med de modstande på så du har højohms dyser ? er der ngoen form for fordel ved lav ohms dyser ? hvad angår benzin mængde er det da bare at pille dysebroen ud og pille de 3 af stikkene af for så at måle hvor meget dyserne lukker ud i 1 minut ved fuld hane.. resten af how to do kan findes her på powerforum under "SØG" da det har været oppe før.. ![]() |
Forfatter: | quark [ 27 mar 2007, 04:58 ] |
Titel: | |
Joh der er en fordel ved at bruge lav ohms dyser! Bare lige at pille dyssebroen af og se hvor meget den skyder ud på et minut er joh ikke noget man bare lige gør ![]() Søg ![]() ![]() |
Forfatter: | Morten VJ [ 30 mar 2007, 07:53 ] |
Titel: | |
For at udelukke at ventilen i pumpen er defekt. Så prøv at klemme fødeslangen til dysebroen, og aflæs hvor hurtigt trykket falder. En dyse der ikke lukker helt tæt. er ikke altid så nem at finde, ved at se på tændrør, eller lytte til motoren ved starter omd. MVH Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |