Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Hvad kører i med af opladningstid på jeres tændspoler? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=17991 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | Cos4x4 [ 06 apr 2007, 19:31 ] |
Titel: | Hvad kører i med af opladningstid på jeres tændspoler? |
Min styring er en EFI Euro 1 og tændspolen en af de kendte 4-outlet spoler fra en ford. Mit problem er at gnisten er MEGET svag. Den er faktisk så svag så man næsten ikke kan se den. Opladningstiden på spolen er sat til 4 ms ved 12V. Der er ikke noget spændingstab til den, og den får også stel nok. Den primære modstand på den type spole er 0,5 ohm og den sekundære er 13000 ohm. Jeg har prøvet med en anden spole magen til, men det er det samme, så det er ikke det der er problemet. Hvis jeg sætter en spole på med en lavere sekundær modstand, er gnisten en smule bedre, og bilen kører også en smule bedre. Men jeg har hørt mange sige at disse ford spoler er meget kraftige og der er mange der bruger dem. Derfor vil jeg gerne have det til at virke med den. Håber i har nogen gode ideer. |
Forfatter: | Cos4x4 [ 07 apr 2007, 18:34 ] |
Titel: | |
Er der virkelig ikke nogen herinde der ved noget om det? |
Forfatter: | cossiemanden [ 23 jun 2007, 10:56 ] |
Titel: | |
Hej du, kører selv med denne spole, men tror den skal have et tændingsmodul. Har selv haft problemer med det som du siger og det hjalp gevaldigt med et tændingsmodul som sagt. Find et med 2 outputs aå er den der ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 23 jun 2007, 12:14 ] |
Titel: | |
Hvis den både får spænding nok og stel nok, så hjælper et tændingsmodul ham ikke... Men jeg tvivler på den switcher den korrekt på lavoltssiden, garanteret et heftigt spændingstab når spolen er "on"....sikkert fordi styringen ikke kan trække spolen uden tændingsmodul... |
Forfatter: | cossiemanden [ 23 jun 2007, 21:24 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: Hvis den både får spænding nok og stel nok, så hjælper et tændingsmodul ham ikke...
Men jeg tvivler på den switcher den korrekt på lavoltssiden, garanteret et heftigt spændingstab når spolen er "on"....sikkert fordi styringen ikke kan trække spolen uden tændingsmodul... Hehe, sådan kunne jeg også have skrevet det ![]() Iøvrigt så står min til 3,5ms chargetime og 600 spark break time, hvis det kan bruges |
Forfatter: | Havneren [ 23 jun 2007, 21:33 ] |
Titel: | |
Kører 4ms på min dobbeltspole... Spændingstab skal du jo måle under belastning og det kan du kun måle med et scope - Hvis du ikke har målt det med et scope, men med et multimeter, så pas på du ikke snyder dig selv der! |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |