Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 13:53

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
Hej - jeg til at planlægge indkøb til min nu næsten nye bil, men er sq noget i tvivl hvad der er bedst.....skal lige sige jeg er 100 nybegynder, ved hvordan en motor virker, men har aldrig rodet med en styring i praksis...

Har kigget lidt på MS - WOLF3D - OMEX500 - (vagcom??) oa., men kan ikke helt se mig ud af hvilken løsning der bedst -

Bilen skal kunne køre 112% til hverdag (kæresten har den på job og jeg cykler?!?!) :) -
Tænkte lidt på en styrring der kan bruges paralelt med den originale???

setup bliver nok i retning af
mekanisk:
fmic
forør, cat
indsug
turbo (GT2860rs) sansynligvis

el:
dyser
pumpe
evt.regulator
wideband

nogle forslag? -
har søgt herinde og ved at der er en/flere der laver ok styring med MS - men den er måske lidt i selvbygger enden, eller??..og har prøvet at finde noget vedr. en FJ styrring?? - det er klart at prisen/arbejdet spiller ind - det er nok lige i overkanten med 15000 på den budgetpost..:)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

nu for jeg nok hug af stand alone motorstyrings tifosierne :P

brug den originale motorstyring, den kan uden problemer bruges til 400hk setups

mvh

Martin

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
Hvad med en SMT6 som tilskuds-styring?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Valget af styring handler meget om hvor lang tid man vil bruge for at få bilen til at spille 100%
Fuld last er ikke det store problem, da det kan klares på et rullefelt. på kort tid.
Det er start ved alle temperature, tomgang, og dellast der er mest tidskrævende.
Alt efter hvilke krav man stiller.