Powerforum
http://www.powerforum.dk/

hall giver til MS..
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=19038
Side 1 af 1

Forfatter:  Gybsen [ 23 sep 2007, 19:28 ]
Titel:  hall giver til MS..

Hey gutter...

Jeg har kørt længe med mit hjemmelavede hjul hvor der er to tænder på hver 60 grader som er forskudt 120grader fra hinanden...

Det er godt nok, men nu vil jeg prøve at få bilens originale til at virke... Det kunne være lidt fedt med de to sensore der er originalt på knasten og derved kunne køre COP

Jeg ved at den ene sensor måler én grad på krumtappn, dvs sige 720 huller i hjulet.. på den anden sensor måler den 180 grader, altså 4 huller i hjulet...
Og som i kan se er det ene hul større end de andre tre, (går udfra at det hul der ikke kan ses er ens med de små)

Jeg har har prøvet at lege lidt med megatune men, jeg kan ikke taste 360 tænder ind.....

Kan man få det til at virke på nogen måde...?

Billede

Forfatter:  ae86 [ 24 sep 2007, 15:08 ]
Titel: 

Må indrømme at jeg ikke lige gad undersøge det nærmere men her er et par links

___________dette er fra: http://diyautotune.com/tech_articles/me ... ontrol.htm _____

Wheel inside distributor with inconsistently spaced/sized holes
Somewhat Common -- Complexity 5/10

Compatible EMS: MS-I with MSnS_E or MegaSquirt-II

Often these trigger wheels will work just fine as well. Remember you are looking for consistent trigger points (positions) evenly spaced apart. In some cases You'll have all trigger positions, usually holes on a optical trigger wheel, spaced evenly, but one will be larger than the rest. An example of this are Nissan 240sx and 300zx cars (probably others as well). Here's a wheel used through most of the 90's on the Nissan 240sx (KA24E). It has 4 holes, evenly spaced, but one hole is larger than the rest.


Billede


What's important to look for here is if the leading or trailing edge of the holes line up to be evenly spaced apart. So picture this-- the MegaSquirt EMS is not so much looking just at the hole itself, but at the beginning and end points of each hole. Where they start and stop. As long as one or the other lines up evenly all the way around then you're in good shape and triggering the MegaSquirt will be no problem. The above wheel will work just fine with the MegaSquirt-II set to trigger from the 'falling edge'. A 12v pullup on the ignition input is needed as well.

___________

Hvis du googler : [nissan cas setup megasquirt] -> http://www.google.com/search?hl=da&q=ni ... squirt&lr=

dukker der bla disse op :

http://forums.nicoclub.com/zerothread/164446 <- ser ud somom han har droppet det orginale system

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html

____________

http://www.blozup.com/ms.php

Ham her dropper de 360 huller og bruger kun de 4 store huller ->

Citat:
Here's the big one, the Crank Angle Sensor. It might actually be called Cam Angle Sensor, since it is installed on the cam, and rotates off of it, but since the outputs of it correspond to the crank and cylinders, I'll call it a Crank Angle Sensor. The VG30 uses a bad ass optical sensor. It is embedded in the distributor assembly and it is very easy to hook up. Be glad you don't have to hook up a ghetto looking crank Hall sensor. I mean, they are more accurate, but they are a pain to put on, and they look effing stupid. That's my opinion, anyway. Well, the VG uses an optical sensor that has two outputs. There's one for each bloody degree, 360 total, that the engine turns, or there's a much nicer 60 degree output. That is, the ouput signals everytime on a cylinders TDC. Whether or not it is firing. I think. Regardless of how it works, it's the one we need MS to use.


__________

http://www.nicoclub.com/articles.php?id=179898

http://forums.hybridz.org/showthread.php?t=110829

http://forums.hybridz.org/showthread.ph ... =wires+e6k <- er godt nok haltech

_________


Hvis tendensen til at droppe de 360 huller er fordi ms ikke kan nå at aflæse dem korrekt (spørg HenrikGM eller MortenVJ de plejer at have styr på den del af det tekniske ) så var det måske en mulighed at lukke 4 ud af 5 huller så du har 72graders tilbage og åbne 2 af stederne så du får noget der minder om et 72-2 tandhjul. da knasten køre ½ hastighed af krumtappen og det er et 36-1 tandhjul jeg forsøger at lave (hvor du lukker de 3 af de 4 store huller og bruger det resterende til camsynck for cop og seq-inj)

Forfatter:  Gybsen [ 30 sep 2007, 18:31 ]
Titel: 

Tak for hjælpen, nu køre skidtet med den originale optiske sensor... Det køre rigtig godt, men jeg ved ikke om det har noget at sige at ét af de 4 huller er større end de andre..? Det må jo i teorien sige at den tænder før eller sener hver anden gang.... Jeg synes også i min datalog at RPM kurven ser lidt spooky ud.... Så jeg lægger den lige op, hvis du gider kigge om det gør noget eller om det er okay med den variation der er...! Bilen køre fint, men om det har noget at sige i længden....?

Datalog

Forfatter:  Morten VJ [ 30 sep 2007, 18:41 ]
Titel: 

Du lider af for meget støj på linien, efter min mening.
Hvorfor hopper dine temp sensorer så meget.
Jeg ville nok kontrollere stel punkter, og + forsyning først.

MVH

Morten

Forfatter:  Gybsen [ 30 sep 2007, 19:47 ]
Titel: 

Morten VJ skrev:
Du lider af for meget støj på linien, efter min mening.
Hvorfor hopper dine temp sensorer så meget.
Jeg ville nok kontrollere stel punkter, og + forsyning først.

MVH

Morten



Ja, det vil jeg da lige prøve i morgen og se om det hjælper...


Takker

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/