Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 20:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 okt 2007, 15:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hej, som overskriften lyder. Hvor er det fordelagtigt at snuppe en 5v-forsyning fra i MS-boksen? Kan finde en fin oversigt til vers 3, men jeg kører 2.2, og vil gerne gøre det rigtigt.
Skal køre knock-indikation inden længe, så skal lige have det lavet boksen klar først...
Any help, guys?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2007, 20:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Jeg har skrevet lidt med Dennis fra Sverige, og han skriver at han bare har taget den stel som går til vores blinkdiode til JP1 pin5

positon 19 on the 2 row apc box grounds on knock and should be connected to one of the processorlegs.

This link shows the shematics:http://megasquirt.sourceforge.net/extra/knock.html

But you dont need the circuit because you have the APC box, the funktion can easily be tested by knocking on the knocksensorscrew with a metal object and se if there´s any reading in the MS.

APC will still need rpm signal to work correctly.


Jeg har lige sendt en mail til Frederik før at høre ham om det samme!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 okt 2007, 21:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Det skal man også, Lars, men der skal stadig være et 5v-signal (som der også står i manualen) som fjernes når der kommer bank.
Jeg laver modifikationen i morgen, der skal (i følge MortenVJ) fjernes en modstand i APC-boksen også, for at gøre stel-signalet kraftigt nok.
Tjek morten's projekt-tråd om emnet.
Har i øvrigt fundet min 5v-forsyning.
Vender frygteligt tilbage, når det er oppe og køre ;)
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 okt 2007, 07:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Ok, det lyder spændende jeg er lige med på en lytter, jeg skal også have lavet det på min, når Laila engang er færdig med bilen igen!

Men ifølge hvad Dennis siger, så er de 5 volt ikke nødvendig da vi allerede har alle tingene i apc boksen, jeg ved dog ikke om han selv har lavet det, eller om Ferederik har lavet det for ham, han har lavet hans DI ihvertilfælde!

Men jeg stikker lige en finger i jorden til du har prøvet dit!

PS. Jeg fik startet på mit DI projekt i weekenden samtidig med jeg lavede en ny stel! Som du ved så kører mit 36-1 trigger hjul perfekt nu, det eneste jeg mangler til DI er lodde 2 ledninger i DB37 stikket til pin 25 + 27, samt ændre de par modstande, samt ændre dwell settings. Alle ledninger er trukket de rigtige steder hen, samt jeg har lavet et multistik ude ved motoren til kassetten, hvor de 2 ledninger til boksen også er, samt + og -. Præsis som jeg har lavet det på Henriks, samme stik osv.
Men stadig, jeg kan ikke komme videre før Laila er færdig med bilen, jeg skal nok ringe til dig når det virker, hvis i skal have lavet det på Caspers også!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team