HenrikGM skrev:
Wildert skrev:
Lindahl007 skrev:
Er det værd at smide 700,- efter et Innovate G3 ur?
Jeg mener, hvis man smider en bærbar til LC-1´eren, og kan se tingene er i orden, er et AFR-ur så meget andet end bling i kabinen?
Jeg har det lidt på samme måde... jeg har sgu' andet at lave end at sidde og glo på det ur

Eftersom du ikke kigger på urene i bilen, så formoder jeg de er afmonteret som overflødig vægt?
Man kan argumentere meget for unødige gadgets som olietrykskontakten feks. Hvad er odds for at du kan redde motoren hvis den begynder at lyse midt i en rallyprøve?
Meget lig hvis dit AFR ur pludseligt viser kritisk mager. Det er _lige_ før det er sort/hvidt: Enten har man tid til at tjekke instrumenteringen, ellers er det overflødig vægt.

Mange af urene er afmonteret ja, og "afløst" af mere simple alternativer...
Olietrykskontakten aktiverer en stor led lampe - den kan jeg ikke undgå at overse, og så må jeg se om jeg kan nå at reagere på det. Dens visning er i sagens natur "binær" hvilket bidrager kraftigt til "fortolkningsvenligheden". Der er ikke ret meget binært i at skulle sidde og bruge tid på at fortolke AFR-værdier mens der køres stærkt.
Prisen for en olietrykslampe er også en LIDT anden end et AFR-ur - så derfor mere "investeringen" værd for mig - jeg påstår ikke at det er en vægtforøger - det er dine ord

.
Olietryksmanometer har jeg primært til bagefter - jeg har ikke en chance for at aflæse det under kørslen, men det er ok lige at kunne følge med i målfeltet om rigets tilstand. AFR-ur giver ingen værdi efter en prøve da ændringen er på millisekunder.
Olietemp og vandtemp - aflæser jeg heller ikke under kørsel, men bruger jeg mellem prøver til at holde styr på at alting ikke er ved at gå helt i dammen (jeg har en override kontakt til blæseren).
AFR-uret kan på ingen måde give mig de "historiske" (meget kort historie

) data som kan gøre det gavnligt for mig, og jeg har ganske enkelt ikke tid til at skulle kigge på det under prøven. Jeg kan lige så godt lade være, for det går ud over kørslen hvis jeg gør, og så er det meningsløst. Jeg er nødt til at stole på at lortet kan holde - kan det ikke, ja så er det altså ærgeligt og det er en ommer.
Jeg kan bedre forstå det på gadebiler - ikke mindst hvis man kører meget og hurtigt på motorvej f.eks. - der er bedre tid til at kigge på og forholde sig til om værdierne giver mening.