Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 12:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
http://www.14point7.com/JAW/JAW.htm
Så tror jeg ikke det kan gøres billigere $45 for en wideband controller der bruger den billige Bosch LSU wideband og $70 med et display...
Jeg overvejer ihvertfald og købe en ekstra...

/Kristian T

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Ja.... Det er ret billigt!!!

Alligevel tror jeg faktisk stadig det kan betale sig at købe en LC1 i tyskland f.eks. I hvert fald vil den prisforskel der bliver nok ikke være det værd...

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Vil man umiddelbart kunne bruge displayet sammen med en LC-1?

Titel:
Moderator

Lindahl007 skrev:
Vil man umiddelbart kunne bruge displayet sammen med en LC-1?

Det ser ikke sådan ud umiddelbart.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Er det værd at smide 700,- efter et Innovate G3 ur?
Jeg mener, hvis man smider en bærbar til LC-1´eren, og kan se tingene er i orden, er et AFR-ur så meget andet end bling i kabinen?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Lindahl007 skrev:
Jeg mener, hvis man smider en bærbar til LC-1´eren, og kan se tingene er i orden, er et AFR-ur så meget andet end bling i kabinen?

Jeg har det lidt på samme måde... jeg har sgu' andet at lave end at sidde og glo på det ur :D

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Moderator

Lindahl007 skrev:

Det kommer an på om det er noget værd at få infoen om at feks brændstofpumpen er ved at give op....

Uret fortæller dig det. Det gør den PC du havde koblet på i 2timer under indkøring ikke.

Det kommer an på hvad man vil. Jeg er ikke ret meget til bling-bling, men kører dog alligevel med et AFR ur i kabinen, som eneste add-on ud over bilens oem instrumentering.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

Wildert skrev:
Lindahl007 skrev:

Jeg har det lidt på samme måde... jeg har sgu' andet at lave end at sidde og glo på det ur :D

Eftersom du ikke kigger på urene i bilen, så formoder jeg de er afmonteret som overflødig vægt? :coffee:

Man kan argumentere meget for unødige gadgets som olietrykskontakten feks. Hvad er odds for at du kan redde motoren hvis den begynder at lyse midt i en rallyprøve?
Meget lig hvis dit AFR ur pludseligt viser kritisk mager. Det er _lige_ før det er sort/hvidt: Enten har man tid til at tjekke instrumenteringen, ellers er det overflødig vægt. :gnaek:

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
Wildert skrev:
Lindahl007 skrev:

Eftersom du ikke kigger på urene i bilen, så formoder jeg de er afmonteret som overflødig vægt? :coffee:

Man kan argumentere meget for unødige gadgets som olietrykskontakten feks. Hvad er odds for at du kan redde motoren hvis den begynder at lyse midt i en rallyprøve?
Meget lig hvis dit AFR ur pludseligt viser kritisk mager. Det er _lige_ før det er sort/hvidt: Enten har man tid til at tjekke instrumenteringen, ellers er det overflødig vægt. :gnaek:

Mange af urene er afmonteret ja, og "afløst" af mere simple alternativer...

Olietrykskontakten aktiverer en stor led lampe - den kan jeg ikke undgå at overse, og så må jeg se om jeg kan nå at reagere på det. Dens visning er i sagens natur "binær" hvilket bidrager kraftigt til "fortolkningsvenligheden". Der er ikke ret meget binært i at skulle sidde og bruge tid på at fortolke AFR-værdier mens der køres stærkt.
Prisen for en olietrykslampe er også en LIDT anden end et AFR-ur - så derfor mere "investeringen" værd for mig - jeg påstår ikke at det er en vægtforøger - det er dine ord ;-).

Olietryksmanometer har jeg primært til bagefter - jeg har ikke en chance for at aflæse det under kørslen, men det er ok lige at kunne følge med i målfeltet om rigets tilstand. AFR-ur giver ingen værdi efter en prøve da ændringen er på millisekunder.

Olietemp og vandtemp - aflæser jeg heller ikke under kørsel, men bruger jeg mellem prøver til at holde styr på at alting ikke er ved at gå helt i dammen (jeg har en override kontakt til blæseren).

AFR-uret kan på ingen måde give mig de "historiske" (meget kort historie :-)) data som kan gøre det gavnligt for mig, og jeg har ganske enkelt ikke tid til at skulle kigge på det under prøven. Jeg kan lige så godt lade være, for det går ud over kørslen hvis jeg gør, og så er det meningsløst. Jeg er nødt til at stole på at lortet kan holde - kan det ikke, ja så er det altså ærgeligt og det er en ommer.

Jeg kan bedre forstå det på gadebiler - ikke mindst hvis man kører meget og hurtigt på motorvej f.eks. - der er bedre tid til at kigge på og forholde sig til om værdierne giver mening.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Lindahl007 skrev:

Det kommer an på om det er noget værd at få infoen om at feks brændstofpumpen er ved at give op....

Uret fortæller dig det. Det gør den PC du havde koblet på i 2timer under indkøring ikke.

Det kommer an på hvad man vil. Jeg er ikke ret meget til bling-bling, men kører dog alligevel med et AFR ur i kabinen, som eneste add-on ud over bilens oem instrumentering.

Jeg kan godt følge din pointe. Jeg så kun muligheden for, at kontrollere blandingsforholdet, og konstatere, at motoren får den rigtige blanding.
Men som du jo så rigtigt nævner, så kan der jo ske et brist mange steder i forsyningskæden, og så er det jo selvfølgelig en meget go indikator at have.
Jeg overvejer dog, at købe voltmeter-print m. lcd-display hos Brinck Elektronik. Som jeg har forstået det, skulle det kunne tilsluttes en a 0-5v udgangene på lc-1´eren!?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time