Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 23:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 okt 2007, 20:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Hej.
Jeg har lidt problemmer med min bil kører lidt mager i tomgang, hvis man nu fx. har kørt et stykke og bilen er drift varm (efter 71c) og man så lige stopper bilen og lidt efter starter den igen! Så burde after start enrichment vel at slå til, men det ser ikke ud til den gør i hi_res code, er der et eller andet der overruller de settings?

Her er et skærm billede fra kold start, hvor på varmup og afterstart er koblet til!
Billede



Her er et skærm billede hvor jeg har startet bilen imens den var varm, men burde afterstart ikke at være koblet til?
Billede

Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2007, 08:37 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nej, som jeg læser det, er din kølevands temperatur 76 grader.
Efter din tabel stopper det efter 71 grader..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2007, 16:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Ja sådan er det også, men kan man ikke gøre sådan at ASE settings slår også efter 71 grader?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2007, 16:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Burde ikke være nødvendig...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2007, 18:45 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Det er det desværre på min, jeg har dog vundet lidt af problemmet ved at ændre prime settings lidt samt GEGO hjælper også, men det bedste ville være hot ASE som skulle være i MS2 ud fra hvad jeg har hørt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2007, 18:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvis den kører magert i tomgang når den er varm, skal du bare ændre i VE-tabel.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2007, 21:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Det hjælper desværre ikke, den kører kun mager i tomgang efter jeg har haft bilen stoppet lidt tid og så starter igen imens vand temperaturen stadig er over 71 grader. Og når bilen har været startet lidt så begynder den at kører ordenlig igen i tomgang efter lidt tid!
Hvis jeg kører bilen varm som normalt uden at slukke den, så står den fint i AFR i tomgang!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2007, 11:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kaas skrev:
Det hjælper desværre ikke, den kører kun mager i tomgang efter jeg har haft bilen stoppet lidt tid og så starter igen imens vand temperaturen stadig er over 71 grader. Og når bilen har været startet lidt så begynder den at kører ordenlig igen i tomgang efter lidt tid!
Hvis jeg kører bilen varm som normalt uden at slukke den, så står den fint i AFR i tomgang!

Det kunne være fordi din IAT sensor bliver opvarmet af motoren imens motoren er slukket, og de første 20-30 sekunder viser en meget højere temperatur end luften faktisk er. Det ser dog ikke sådan ud på skærmdumpene ovenfor.

Derfor er det en god idé at sætte IAT sensoren i trykrør/indsugningsrør lidt før gasspjældet, så varmen fra motoren ikke overføres til føleren.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2007, 11:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Hej Jonas!

Jeg har sat min IAT sensor imellem intercooleren og spjældhuset, så den burde ikke blive opvarmet alverden af motoren!

Billederne er lidt store, sorry!

http://www.ljbk.dk/saab/ms/P8296391.JPG

http://www.ljbk.dk/saab/ms/P8296389.JPG

http://www.ljbk.dk/saab/ms/


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 nov 2007, 07:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Du har 2 slanger til køleren, et batteri.
Så det er et relativt varmt hjørne.
Jeg ville nok flytte sensoren ud til intercoolren.
Da bare 5 graders misvisning på luft temperaturen kan give en stor indvirkning på benzin blandingen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team