Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 04:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Jeg har flere gange snuset lidt til MS, men har alligevel aldrig rigtig fået taget mig sammen, til at investere tid og penge i det. Nu har jeg så pengene (og forhåbentlig tiden) til det. I første omgang vil jeg helst bruge så mange af de originale sensore på bilen. Som jeg har forstået det, så skal jeg ha fat i et triggerhjul + sensor, og en IAT-sensor.
Idéen var, at forsøge mig med speed-density og closed-loop. Til det har jeg en LC-1.
Motoren er en VR6, med fordelerløs tænding, og mekanisk gasspjæld. Vil jeg kunne bruge det originale gasspjælds-potentiometer? Går ud fra, at jeg kan bruge den originale motor-temperatur-sensor!?
Jeg har haft kigget på sådan et sæt her:
http://www.diyautotune.com/catalog/mega ... p-108.html

Citat:
Hall Sensor/Coil(-) and VR Sensor Ignition Trigger Components

Er det forstået korrekt, at trigger sensoren følger med i sættet?

Bør man bibeholde det gamle ledningsnet, så jeg i nødstilfælde kan montere den originale styreboks, eller skal man bare springe ud i det, og evt. købe sådan et ledningsnet her med?:
http://www.diyautotune.com/catalog/1239 ... -p-43.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Lindahl007 skrev:
Som jeg har forstået det, så skal jeg ha fat i et triggerhjul + sensor, og en IAT-sensor.

Hvis jeg ikke husker galt om hvad jeg har læst, så er der da noget krumtapssensor på en VR6'er - er der ikke?

Hvad status er på IAT på sådan en kan jeg ikke udtale mig om.

Citat:
Motoren er en VR6, med fordelerløs tænding, og mekanisk gasspjæld. Vil jeg kunne bruge det originale gasspjælds-potentiometer?

Ah - hvis den er med fordelerløs tænding, så er der jo også en krumtapssensor et sted. Ellers virker det sgun'te originalt. Undersøg hvad det er for et kræ af et takthjul - sikkert noget 60-1 ku' jeg forestille mig.
Gasspjældspotmeteret skulle virke fint.

Citat:
Går ud fra, at jeg kan bruge den originale motor-temperatur-sensor!?

Jeps - kræver dog tilretning med Easy Therm eller lignende.

Citat:
Citat:
Hall Sensor/Coil(-) and VR Sensor Ignition Trigger Components

Er det forstået korrekt, at trigger sensoren følger med i sættet?

Nej. Der følger komponenter med som kan give mulighed for at trigge fra VR-sensor. Så nej - men som sagt burde du kunne bruge den originale.

Citat:
Bør man bibeholde det gamle ledningsnet, så jeg i nødstilfælde kan montere den originale styreboks, eller skal man bare springe ud i det, og evt. købe sådan et ledningsnet her med?:
http://www.diyautotune.com/catalog/1239 ... -p-43.html

Hvordan vil du montere den originale styreboks hvis du har klippet stikket af i enden og loddet MegaSquirt-stikket på?

Hvis du er bekymret for at kunne vende tilbage (wow - kender jeg den fornemmelse - flash back til for nogle år siden :-)), så er det sådan set smartest og mest fleksibelt at lave "parallelt" ledningsnet til MegaSquirt. Det kræver liiidt mere tid at skifte rundt (sensorer, indsprøjtningsdyser, etc.), men det er ikke så destruktivt.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Fandt frem til, at den kører med VR-sensor, og 60-2 takthjul.
Det vil sige, at jeg at jeg i realiteten kan "nøjes", med at investere i en IAT :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time