Lindahl007 skrev:
Som jeg har forstået det, så skal jeg ha fat i et triggerhjul + sensor, og en IAT-sensor.
Hvis jeg ikke husker galt om hvad jeg har læst, så er der da noget krumtapssensor på en VR6'er - er der ikke?
Hvad status er på IAT på sådan en kan jeg ikke udtale mig om.
Citat:
Motoren er en VR6, med fordelerløs tænding, og mekanisk gasspjæld. Vil jeg kunne bruge det originale gasspjælds-potentiometer?
Ah - hvis den er med fordelerløs tænding, så er der jo også en krumtapssensor et sted. Ellers virker det sgun'te originalt. Undersøg hvad det er for et kræ af et takthjul - sikkert noget 60-1 ku' jeg forestille mig.
Gasspjældspotmeteret skulle virke fint.
Citat:
Går ud fra, at jeg kan bruge den originale motor-temperatur-sensor!?
Jeps - kræver dog tilretning med Easy Therm eller lignende.
Citat:
Citat:
Hall Sensor/Coil(-) and VR Sensor Ignition Trigger Components
Er det forstået korrekt, at trigger sensoren følger med i sættet?
Nej. Der følger komponenter med som kan give mulighed for at trigge fra VR-sensor. Så nej - men som sagt burde du kunne bruge den originale.
Citat:
Bør man bibeholde det gamle ledningsnet, så jeg i nødstilfælde kan montere den originale styreboks, eller skal man bare springe ud i det, og evt. købe sådan et ledningsnet her med?:
http://www.diyautotune.com/catalog/1239 ... -p-43.html
Hvordan vil du montere den originale styreboks hvis du har klippet stikket af i enden og loddet MegaSquirt-stikket på?
Hvis du er bekymret for at kunne vende tilbage (wow - kender jeg den fornemmelse - flash back til for nogle år siden

), så er det sådan set smartest og mest fleksibelt at lave "parallelt" ledningsnet til MegaSquirt. Det kræver liiidt mere tid at skifte rundt (sensorer, indsprøjtningsdyser, etc.), men det er ikke så destruktivt.