Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 jun 2025, 12:48

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 20 nov 2007, 21:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Hejsa.

Jeg har en 4 cyl motor hvor der sidder en spole på hver med 2 ledninger til.
Hvilket/hvilke modul er bedst og bruge til dem når jeg vil kører megasquirt ?

Mvh


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2007, 23:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Mere info om motor?
4 spoler skulle gerne kunne køres af MS i sidste ende...
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2007, 18:26 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Det er en Subaru Impreza med en Ej20 turbo motor.
Der sidder en spole på hvert tændrør.
Den kører 18 -1 med den manglende tand ud for føleren når cyl 1 er i top.
Der er sat 2 moduler fra en Toyota 1.6 twin cam på.
Den vil bare slet ikke gå rigtig i tomgang og når den skal trække lidt skyder den helt vildt ud af udstødningen
Kører med 24s13b koden. Den vil kun lige starte med 029y5 men går hurtigt ud igen.
Dwell står til minimal for hei4
Den vil ikke starte med dwell controll


Senest rettet af Stefan L 21 nov 2007, 22:23, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2007, 21:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2007, 21:02
Indlæg: 184
Hvad så når du tager fixed duty?

Hvad siger tændingen når du sætter tændingspistolen på? Det kan du godt selvom det kun er en ledning, du skal bare tager trigger ledningen fra MS!
Kører du wasted spark eller COP?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2007, 22:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
Ved 50% og 75% går motoren bare ud og kan ikke starte
Ved minimal for hei4 kan den starte og køre men dårligt. Når jeg flytter på trigger angelen sker der intet når jeg tjekker med tændingspistol, tændingen flytter sig ikke.
Men hvis jeg skifter den om til dwell controll mens den kører kan jeg flytte trigger angelen og se det med tændingspistolen

Jeg kører wasted spark.
Ligger lige en MSQ fil op
En til 24s13b og en til 029y5


Vedhæftede filer:
MSQ.rar [5.16 KiB]
Downloadet 264 gange
datalog200711211757.rar [75.47 KiB]
Downloadet 243 gange
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2007, 23:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Stefan L skrev:
Den kører 18 -1 med den manglende tand ud for føleren når cyl 1 er i top.


Det lyder meget underligt, i hvert fald hvis 18-1 hjulet sidder på krumtappen. Det kan i hvert fald være forklaringen, da MS forlanger et tand-antal der er dividérbart med antallet af cylindre.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2007, 23:51 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2004, 20:35
Indlæg: 89
det er rene turbomotor der har lavet det og det er en boks fra ham af, så mon ikke han ville ha lavet det anderledes hvis det ikke kunne bruges ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team