Powerforum
http://www.powerforum.dk/

4 spoler på 4 cyl
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=19347
Side 1 af 1

Forfatter:  Stefan L [ 20 nov 2007, 21:34 ]
Titel:  4 spoler på 4 cyl

Hejsa.

Jeg har en 4 cyl motor hvor der sidder en spole på hver med 2 ledninger til.
Hvilket/hvilke modul er bedst og bruge til dem når jeg vil kører megasquirt ?

Mvh

Forfatter:  Saab-Daniel [ 20 nov 2007, 23:54 ]
Titel: 

Mere info om motor?
4 spoler skulle gerne kunne køres af MS i sidste ende...
Daniel.

Forfatter:  Stefan L [ 21 nov 2007, 18:26 ]
Titel: 

Det er en Subaru Impreza med en Ej20 turbo motor.
Der sidder en spole på hvert tændrør.
Den kører 18 -1 med den manglende tand ud for føleren når cyl 1 er i top.
Der er sat 2 moduler fra en Toyota 1.6 twin cam på.
Den vil bare slet ikke gå rigtig i tomgang og når den skal trække lidt skyder den helt vildt ud af udstødningen
Kører med 24s13b koden. Den vil kun lige starte med 029y5 men går hurtigt ud igen.
Dwell står til minimal for hei4
Den vil ikke starte med dwell controll

Forfatter:  Kaas [ 21 nov 2007, 21:24 ]
Titel: 

Hvad så når du tager fixed duty?

Hvad siger tændingen når du sætter tændingspistolen på? Det kan du godt selvom det kun er en ledning, du skal bare tager trigger ledningen fra MS!
Kører du wasted spark eller COP?

Forfatter:  Stefan L [ 21 nov 2007, 22:18 ]
Titel: 

Ved 50% og 75% går motoren bare ud og kan ikke starte
Ved minimal for hei4 kan den starte og køre men dårligt. Når jeg flytter på trigger angelen sker der intet når jeg tjekker med tændingspistol, tændingen flytter sig ikke.
Men hvis jeg skifter den om til dwell controll mens den kører kan jeg flytte trigger angelen og se det med tændingspistolen

Jeg kører wasted spark.
Ligger lige en MSQ fil op
En til 24s13b og en til 029y5

Vedhæftede filer:
MSQ.rar [5.16 KiB]
Downloadet 264 gange
datalog200711211757.rar [75.47 KiB]
Downloadet 243 gange

Forfatter:  efterz [ 21 nov 2007, 23:49 ]
Titel: 

Stefan L skrev:
Den kører 18 -1 med den manglende tand ud for føleren når cyl 1 er i top.


Det lyder meget underligt, i hvert fald hvis 18-1 hjulet sidder på krumtappen. Det kan i hvert fald være forklaringen, da MS forlanger et tand-antal der er dividérbart med antallet af cylindre.

Forfatter:  Stefan L [ 21 nov 2007, 23:51 ]
Titel: 

det er rene turbomotor der har lavet det og det er en boks fra ham af, så mon ikke han ville ha lavet det anderledes hvis det ikke kunne bruges ?

Side 1 af 1 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/