Powerforum
http://www.powerforum.dk/

MS begrænser
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=19404
Side 1 af 2

Forfatter:  Stefan L [ 04 dec 2007, 16:58 ]
Titel:  MS begrænser

Jeg har fået et lille problem med min vogn... Den begræner ved 6200 omdr selv om at jeg har sat den til 9000 omdr i megatune.
Jeg kører med 2 moduler fra en corolla 1,6 Twincam
Fixed duty på 75% i dwell settings.
I megatune holder den omdr fint på 6200 men jeg kan hører at den sætter ud når jeg bare holder omdr på i frigear

Forfatter:  grydesvamp [ 04 dec 2007, 18:24 ]
Titel: 

svingninger i holder til krumtapssensor ? havde selv det samme problem med en kammerats bil.. et stk 10mm fladjern og et par svejsninger og problemet var løst ;)

Forfatter:  klyfax [ 04 dec 2007, 18:36 ]
Titel: 

Noget siger mig det er en Turbomotor.dk MS... Der behøves ik krumtapsføler, da den køre over alle de orig. toyota føler...
Men hvis ik det er en turbomotor.dk MS så har gryden ret. :D

Forfatter:  HenrikGM [ 04 dec 2007, 18:55 ]
Titel: 

klyfax skrev:
Noget siger mig det er en Turbomotor.dk MS... Der behøves ik krumtapsføler, da den køre over alle de orig. toyota føler...
Men hvis ik det er en turbomotor.dk MS så har gryden ret. :D


Den skal dog stadigt have en krumtapreference. Uden signal, nul funktion. Man kan tage signalerne alle mulige steder fra. Rollaen har nok nuppet signalet i fordeleren?

Noget der er kommet, eller noget der altid har været der.

God ide(gælder alle):

Beskriv så detaljeret som overhovedet muligt hvad der er galt, hvornår, hvorfor,hvordan, hvad skete umiddelbart før, etc. Kort sagt så meget info som muligt. Svarene bliver meget bedre, og mere præcise ;-)

Forfatter:  Stefan L [ 04 dec 2007, 19:43 ]
Titel: 

Hehe ja man glemmer altid det vigtigeste..
Bilen er en subaru impreza med en ej20t motor hvor jeg kører med den orginale føler men med ændret triggerhjul til 18-1.
Jeg bruger lige nu 024s13b men går over til 029y5 når jeg lige har fået den til og køre nogen lunde med den nuværende kode.
Da jeg lige har fået den ud og kører med MS fra turbomotor.dk har problemet hele tiden været der.
Jeg havde dog en anden impreza med samme opsætning og den gjorde det ikke

Forfatter:  Morten VJ [ 04 dec 2007, 21:11 ]
Titel: 

Hvad er din afr uden belastning?
Og ved belastning af Motoren?


Tændspoler, og moduler.
Jeg ved mindre om subaru end jeg ved om toyota.

Men er det korrekt at subaruen kører med wastet spark.
Hvis ja passer modulerne til spolerne, da indstillingen af dwell tyder på at det er intelligente moduler, der selv styrer dwell.

Eller kører den med twinspark som en Alfa?
Og er spolerne fra samme motor som modulerne?

Det kan være noget nemt som en defekt føler, måles bedst med et scope.
eller et modul eller en spole, igen er et scope din ven.

Flere oplysninger venligst.

MVH

Morten

Forfatter:  HenrikGM [ 04 dec 2007, 23:56 ]
Titel: 

Sæt lige din pc på og tjek hvad den står til som noget af det første.

Forfatter:  Stefan L [ 05 dec 2007, 20:40 ]
Titel: 

Den kører med wasted spark. Det er den OE tændsole der sidder på med kabler til hver cylinder og som sagt 2 stk sluttrin fra en Corolla GT twincam
Jeg har lige lavet et datalog hvor den får gas i 2 gear.
Den lavede et lille hak i mens den trak men det har den ikke gjort før.
Jeg trak den helt ud og lod den begrænse lidt så det kom med i loget.
Ser lige om jeg kan finde et scope til i morgen og få sat på.

Vedhæftede filer:
jhjgf.xls [26.73 KiB]
Downloadet 310 gange

Forfatter:  Morten VJ [ 06 dec 2007, 20:18 ]
Titel: 

Det første der ser mærkeligt ud er Mat = - 15 grader.
Regner den i farenheigt, eller er sensoren ikke kalibreret.

En msq ville hjælpe, da loggen ser mærkelig ud, mht. de dyk den laver i PW

MVH


Morten

Forfatter:  Stefan L [ 06 dec 2007, 20:22 ]
Titel: 

Den er ikke sat til endnu da jeg ikke har fået den hjem.

Vedhæftede filer:
MSQ.rar [1010 bytes]
Downloadet 307 gange

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/