Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
RH-Motorsport eller turbomotor? http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=19470 |
Side 1 af 6 |
Forfatter: | larslaursen [ 20 dec 2007, 22:24 ] |
Titel: | RH-Motorsport eller turbomotor? |
Jeg har en Fiat Bravo HGT med motor fra en Coupé 20v turbo. Der er bla. frontmonteret intercooler, GT 2860RS, Walbro pumpe, 2.75" udst. osv... I slutningen af Januar skal jeg have den enten chippet, eller monteret med en anden motorstyring. Erfaringer fra et stort forum hvor mange diskuterer den motor, siger at jeg kan trække 330-340hk ud af motoren uden den skulle blive synderligt belastet. Men til dette skal jeg selvfølgelig have den optimeret, og de to valg jeg har fundet frem til var enten RH eller Turbomotor. Jeg har snakket med begge, og RH's måde er self. den klassiske indkørings på rullefelt. Dem har jeg stor tillid til, men kun ud fra hvad jeg har læst rundt omkring på nettet! Så har jeg kontaktet turbomotor for at høre om muligheden for at få monteret Megasquirt på bilen, så jeg selv kan lave små ændringer med tiden. Prismæssigt ligger de ca. på det samme, men ved turbomotor er prisen både med motorstyring, montering og indkøring. Det der gør mig lidt mistænkelig er da jeg spurgte om bilen blev kørt ind på rullefelt, svarede han at de kørte den ind på vejen fordi en turbobil blev for varm på et rullefelt! ![]() Det lyder som en røver for mig, men det er egentlig også ligegyldigt. Jeg er mere mistænkelig fordi jeg har svært ved at se hvordan han kan bedømme om bilen tændingsbanker, når han ikke kan se en udskrift fra et rullefelt, så han kan se effektmålingen og hvor jævn den er. Hvad har i at sige til hans arbejde? Hvad ville i vælge? Jeg har smidt 25.000 i renovering af motoren (+ chip, udst., turbo osv), så det er derfor jeg er påpasselig med hvem jeg vælger. Jeg ved godt hvem der kommer til at betale hvis der er noget der går i stykker! |
Forfatter: | Shelby 500 [ 20 dec 2007, 22:50 ] |
Titel: | |
vil til hver en tid vælge en tur på vejen......FMJ gør det, turbo motor gør det, og mange herinde gør det... ![]() |
Forfatter: | grydesvamp [ 21 dec 2007, 15:06 ] |
Titel: | |
Shelby 500 skrev: vil til hver en tid vælge en tur på vejen......FMJ gør det, turbo motor gør det, og mange herinde gør det...
![]() og rh når deres felt driller ![]() |
Forfatter: | John Sahl [ 21 dec 2007, 15:13 ] |
Titel: | |
grydesvamp skrev: Shelby 500 skrev: vil til hver en tid vælge en tur på vejen......FMJ gør det, turbo motor gør det, og mange herinde gør det... ![]() og rh når deres felt driller ![]() En kombination vil vel altid være at foretrække. Nogen ting kan man jo ikke køre ind på vejen uden at bryde loven, hvor andre ting bedst kan køres ind på et felt? . |
Forfatter: | kbonde [ 21 dec 2007, 15:26 ] |
Titel: | |
Correct me if im wrong.. Men er det ikke lettere at høre tændingsbanken hvis man står ved at rullefelt? ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 21 dec 2007, 15:51 ] |
Titel: | |
kbonde skrev: Correct me if im wrong..
Men er det ikke lettere at høre tændingsbanken hvis man står ved at rullefelt? ![]() Prøv at stå i en "lade" med en kraftig turbomotor der river i feltet med 340hk via en lille turbo. Lige når momentet kommer, så lægger du øret på topstykket og lytter grundigt efter. Kan du høre noget?? ![]() Tændingsbanken er ofte meget svær at høre, og HVIS du kan høre det tydeligt, så går det stærkt. Et rullefelt er ikke ligefrem lydløst jo..... |
Forfatter: | kbonde [ 21 dec 2007, 17:07 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: kbonde skrev: Correct me if im wrong.. Men er det ikke lettere at høre tændingsbanken hvis man står ved at rullefelt? ![]() Prøv at stå i en "lade" med en kraftig turbomotor der river i feltet med 340hk via en lille turbo. Lige når momentet kommer, så lægger du øret på topstykket og lytter grundigt efter. Kan du høre noget?? ![]() Tændingsbanken er ofte meget svær at høre, og HVIS du kan høre det tydeligt, så går det stærkt. Et rullefelt er ikke ligefrem lydløst jo..... Ja okay, point taken ![]() ![]() |
Forfatter: | Havneren [ 21 dec 2007, 18:41 ] |
Titel: | |
Rullefelt er næsten godt til at vise hvor meget effekt din motor har, men er ud over dette ikke meget bevendt til det ene eller det andet. Det skal ikke være det der afgøre sagen for dig om det foregår på felt eller på vej. Vælg den retning der passer bedst til din fremtidige applikation og den vej, der har den bedste omtale... Jeg syntes også du skal overveje alternativer... |
Forfatter: | larslaursen [ 21 dec 2007, 20:32 ] |
Titel: | |
Prøv at kom med et forslag til alternativ! Kan sige at priserne ligger på ca. 7500 for montering og indkøring af begge de eksempler jeg er kommet med! Men umiddelbart hælder jeg mest til turbomotor - vil gerne have muligheden for at kunne justere efterhånden som jeg ændrer ting! |
Forfatter: | Havneren [ 22 dec 2007, 00:18 ] |
Titel: | |
larslaursen skrev: Prøv at kom med et forslag til alternativ!
Kan sige at priserne ligger på ca. 7500 for montering og indkøring af begge de eksempler jeg er kommet med! Men umiddelbart hælder jeg mest til turbomotor - vil gerne have muligheden for at kunne justere efterhånden som jeg ændrer ting! Hvad med selv at lave det f.eks.? |
Side 1 af 6 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |