Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 04:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 27 dec 2007, 12:45 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
Hejsa.

Skal først og fremmest sige at jeg er forholdsvis ny på tuning og motorstyrings området.

Jeg har en Fiat Seicento fra 11/2001 jeg er ved at bygge turbo på.
Man kan rolig sige at jeg tager det med ro, for har været i gang lidt over et år. Men som sagt er jeg ny på området og tager en ting af gangen.

Problemet er at jeg skal have lavet et tilskudsystem som hele tiden har været planen skulle bestå af 4 ekstra dyser, og en SMT6.
Men det bliver noget være "klyt" med med det tilskudssystem.
Så jeg ville gerne montere en anden indsugningsmanifold fra en punto 75'er og så bare sætte nogen styre dyser i.
Det skulle MS jo nok kunne håndtere.

Mit spørgsmål er om jeg kan bygge MS på min bil? og om instumentering, airbacks, osv ville virke sammen med MS.

Mvh Jonas


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 13:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Som udgangspunkt kan alting lade sig gøre.

Ms kan godt styre din motor, men om resten af bilen kan "leve" uden din originale styring er et godt spørgsmål. Kommer helt an på hvor integreret den reelt er i feks instrumentering, etc.

Med al respekt for dit projekt: Jeg tror du skulle finde dig en mere velegnet bil til dit projekt.
BTW; Du ved godt at det ikke kan synes, ikke?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 13:48 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Indlæg: 298
HenrikGM skrev:
Som udgangspunkt kan alting lade sig gøre.

Ms kan godt styre din motor, men om resten af bilen kan "leve" uden din originale styring er et godt spørgsmål. Kommer helt an på hvor integreret den reelt er i feks instrumentering, etc.

Med al respekt for dit projekt: Jeg tror du skulle finde dig en mere velegnet bil til dit projekt.
BTW; Du ved godt at det ikke kan synes, ikke?


Jonas her, er helt klar over de begræsninger som han render i omkring syn.

Jonas har også truffet sit valg omkring valg af bilen. Den har været i hans eje igennem mange år, og nu vill Jonas blot prøve at montere trykladning på dyret. (Hvilket vi er mange der følger med i...)

Vi har på et andet forum, haft dialog omkring hvilken løsning der ville være bedst for Jonas. Vi er dog ikke rigtig blevet enige, og det er nok derfor Jonas henvender sig hertil..

_________________
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 13:58 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Fint nok, bare han er afklaret med nogle udfordringer undervejs. Ingen grund til unødige overraskelser.

Jeg tænker han er nød til at lade OEM motorstyring sidde for at holde funktion i instrumenteringen, men det er da også muligt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 14:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Mener at en FMJ boks kan erstatte den orginale ECU, sådan at alle div. måler i instrumentbræt virker, på nyere biler...
Nok den vej jeg ville gå, medmindre du bare klipper benzin og tænding fra, og kun styrer det med MS.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 14:00 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
Det er jeg helt med på.
Bilen kan ikke synes, men det kan vel laves så jeg kan montere den originale styring inden jeg kører til syn?!?!

Ang montering af turbo, så kører der flere seicento'er rundt med turbo dette der dog mest set på monopoint motoren. Min er en multipoint.
Hele skidtet skal afmonteres ved syn. det er jeg klar over.
Denne bil er KUN til sjov og balade og er ikke min hverdagsbil.

Jeg finsker bare lidt efter om det er bedst at lave den løsning med en eksta dysebro mm.
Eller om det er bedere/til at sætte en ny styring på som også giver mulighed for at få styr på tændingen mm.

Hvis det er noget rod med MS på min bil, går jeg efter løsningen med en ekstra dysebro med 4 dyser limet i min plastik manifold.


Mvh Jonas


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 16:00 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Nu er jeg så en af dem der har sat lidt griller i Jonas' hoved mht at bruge MS, så jeg kommer også lige med lidt input ;-)

Jeg havde i situationen ikke helt overvejet at den originale styring var så integreret som den jo reelt er. Så jeg vil sige at du nok i første omgang skal lave løsningen med de dele du allerede har, og så måske i en af de efterfølgende revisioner eller løbende med at du har fået den ud at køre, så kan lege med MS ved siden af, som en videreudvikling?

Vi ved jo alle at mere vil have mere, så jeg tror at du uanset hvad vil gå den vej på et eller andet tidspunkt. Og når det ikke er din hverdagsbil, så er der jo plads til at lege lidt ;-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 16:11 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvis han vil på MS vognen på et tidspunkt, så er det jo oplagt at bruge MS som tilskudssystem fra starten.

RPM, og MAP signal, så har han mulighederne for at køre det som tilskud.

Plus der kan eksperimenteres med tænding, hvis han får lyst.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 16:13 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Det har du ret i Henrik, så er det trods alt lettere at lege videre med systemet hen af vejen..

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 dec 2007, 16:18 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg kørte med MS som tilskuds system på min Celica T23 turbo fra 2000, lige netop fordi jeg ikke var klar til og klippe i mit ledningsnet :-)
Fungerede rigtig godt, og MEGET bedre end almindelig MF2(tilskudssystem)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team