Jeg har en Fiat Bravo HGT med motor fra en Coupé 20v turbo. Der er bla. frontmonteret intercooler, GT 2860RS, Walbro pumpe, 2.75" udst. osv...
I slutningen af Januar skal jeg have den enten chippet, eller monteret med en anden motorstyring. Erfaringer fra et stort forum hvor mange diskuterer den motor, siger at jeg kan trække 330-340hk ud af motoren uden den skulle blive synderligt belastet. Men til dette skal jeg selvfølgelig have den optimeret, og de to valg jeg har fundet frem til var enten RH eller Turbomotor.
Jeg har snakket med begge, og RH's måde er self. den klassiske indkørings på rullefelt. Dem har jeg stor tillid til, men kun ud fra hvad jeg har læst rundt omkring på nettet!
Så har jeg kontaktet turbomotor for at høre om muligheden for at få monteret Megasquirt på bilen, så jeg selv kan lave små ændringer med tiden. Prismæssigt ligger de ca. på det samme, men ved turbomotor er prisen både med motorstyring, montering og indkøring.
Det der gør mig lidt mistænkelig er da jeg spurgte om bilen blev kørt ind på rullefelt, svarede han at de kørte den ind på vejen fordi en turbobil blev for varm på et rullefelt!
Det lyder som en røver for mig, men det er egentlig også ligegyldigt. Jeg er mere mistænkelig fordi jeg har svært ved at se hvordan han kan bedømme om bilen tændingsbanker, når han ikke kan se en udskrift fra et rullefelt, så han kan se effektmålingen og hvor jævn den er.
Hvad har i at sige til hans arbejde?
Hvad ville i vælge?
Jeg har smidt 25.000 i renovering af motoren (+ chip, udst., turbo osv), så det er derfor jeg er påpasselig med hvem jeg vælger. Jeg ved godt hvem der kommer til at betale hvis der er noget der går i stykker!