Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
c20ne Turbo+ic, Wannabe Megasquirt http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=19611 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | MortenSkals [ 09 jan 2008, 23:52 ] |
Titel: | c20ne Turbo+ic, Wannabe Megasquirt |
Hey alle.. Jeg har tænkt mig at med tiden skal jeg have monteret MS på min c20ne. Hvor der nu er Turbo+ic med org. motorstyring og mængdemåler. Dog kan jeg ikke rigtig få klarhed over hvor mange af de org. sensore jeg kan bruge. Regner også med der skal læses lidt mere på lektien inden boksen købes og monteres. Bliver nød til at køre tænding over MS, da min køre med Motronic 1,5 altså tændingstidspunkt og advancerin styres af boks også med fordeler i topstykket. Ved at Jens Hald køre i en kadett med c20ne og turbo+ic med MS. men kan ikke finde ud af hvor meget han har lavet om. Nogen der ellers har erfaring med MS på c20ne ? Mvh. ![]() |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 jan 2008, 07:47 ] |
Titel: | Re: c20ne Turbo+ic, Wannabe Megasquirt |
MortenSkals skrev: Hey alle..
Jeg har tænkt mig at med tiden skal jeg have monteret MS på min c20ne. Hvor der nu er Turbo+ic med org. motorstyring og mængdemåler. Dog kan jeg ikke rigtig få klarhed over hvor mange af de org. sensore jeg kan bruge. Regner også med der skal læses lidt mere på lektien inden boksen købes og monteres. Bliver nød til at køre tænding over MS, da min køre med Motronic 1,5 altså tændingstidspunkt og advancerin styres af boks også med fordeler i topstykket. Ved at Jens Hald køre i en kadett med c20ne og turbo+ic med MS. men kan ikke finde ud af hvor meget han har lavet om. Nogen der ellers har erfaring med MS på c20ne ? Mvh. ![]() Jens´s kadett ved jeg ikke lige hvad laver idag. Han solgte den jo(for en slik efter min mening!), og efterfølgende var der er farlig masse bøvl med den/de turboladere(ikke-kina ladere...). Tænker bilen er lavet tilbage til sugemotor idag, men dæleme en sjov vogn. Trak helt ok... ![]() Hvis du skal efterligne det projekt, så skal du have en lufttempsensor, TPS kan tilpasses hvis du ikke allerede har, Vandtemp kan genbruges, og på Jens´s bil sad der ekstern triggerhjul på krumptappen. Så skal du bruge et 7pins boschmodul+spole, og så er det vist det. Jens´s motor var en hybridting, og egentligt temmelig speciel. Det tog også en del tid inden det virkeligt kunne holde, bla blev LET stempler en nødvendighed. |
Forfatter: | MortenSkals [ 10 jan 2008, 17:44 ] |
Titel: | |
Min har TPS på spjældet. så det burde være godt nok. Hvorfor er det man skal have et ekstern triggerhjul? Mener der sidder i sensor på krumtappen og tæller tænder, det er måske på en krumtaps omdr. sensor..... ? Det er bare når at den allerede køre med at styre tænding via motorstyringen, så burde sensorne vel være der i forvejen ? men MS kan måske ikke brugede sensor til noget ? |
Forfatter: | MortenSkals [ 10 jan 2008, 18:54 ] |
Titel: | |
har også læst et sted at MS ikke kan styre min tomgangs regulator uden man laver om på transisoren i styringen pga. den bliver overbelastet ellers.. ? |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 jan 2008, 21:08 ] |
Titel: | |
MortenSkals skrev: Min har TPS på spjældet. så det burde være godt nok.
Hvorfor er det man skal have et ekstern triggerhjul? Mener der sidder i sensor på krumtappen og tæller tænder, det er måske på en krumtaps omdr. sensor..... ? Det er bare når at den allerede køre med at styre tænding via motorstyringen, så burde sensorne vel være der i forvejen ? men MS kan måske ikke brugede sensor til noget ? På Jens´s motor var der ikke nogen gode muligheder for signal, derfor triggerhjulet. Husk motoren var lidt en hybrid, sammensadt af dele der dybest set ikke rigtigt passede sammen, men kom til det alligevel. De orignale MS kan ikke bruge det signal til noget som helst. Din sensor er induktiv formoder jeg. Køber du en uoriginal med VR indgang er det lige til at bruge. |
Forfatter: | HenrikGM [ 10 jan 2008, 21:10 ] |
Titel: | |
MortenSkals skrev: har også læst et sted at MS ikke kan styre min tomgangs regulator uden man laver om på transisoren i styringen pga. den bliver overbelastet ellers.. ?
Rigtigt, den originale MS kan ikke. Der er nu mange ting den orignale MS ikke kan uden ombygninger. |
Forfatter: | farmand [ 10 jan 2008, 22:02 ] |
Titel: | |
Hey. mig og en kammerat kører begge med ms og turbo på vores opelér. 1 stk 1.8nz med 2.0 top og sprøjt. 1 stk 2.0, begge 8v. toppakning fra c20let (ikke z20let). vores msér kører begge med signalet fra den originale vr senor. det eneste der tilføjet er lufttemp. føler. tændingmodulet er fjernet og dwell styres af ms. vh lars |
Forfatter: | MortenSkals [ 10 jan 2008, 22:50 ] |
Titel: | |
farmand skrev: Hey.
mig og en kammerat kører begge med ms og turbo på vores opelér. 1 stk 1.8nz med 2.0 top og sprøjt. 1 stk 2.0, begge 8v. toppakning fra c20let (ikke z20let). vores msér kører begge med signalet fra den originale vr senor. det eneste der tilføjet er lufttemp. føler. tændingmodulet er fjernet og dwell styres af ms. vh lars Hvad er VR forkortelsen præcis for? Den sensor vi er inde på, det er den der går direkte ind på krumtappen og ind i bunkaret til det takkede "tandhjul" ? Dvs. i bare tilføjede en luftemp sensor og ellers bruger org. følere der er på motoren ? hvad gjorder i så med Tomgangs regulatoren ? Min køre også med c20let toppakning, og ser ud til at holde fint til de 0.5bar med org. styringen som det køre med nu. liger med 163hk og 243nm uden anden form for optimering. udover indkøring af de større dyser,blanding og tændingstidspunkt. |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |