jk6 skrev:
Hej
Jeg har surfet nettet igennem for at finde ud af noget OMKRING MEGASQUIRT.
1.
er det rigtigt forstået at megasquirt I kun styrer benzinen og megasquirt II kan styre tændingen også?
2.
Kan megasquirt II fungerer på en VW motorfra midt i 90érne ved hjælp af den originale hallgiver og strømfordeler?
3.
Hvis jeg skal købe et samle selv kit der kan styre både tænding og benzin, og hvor der medfølger alt vad jeg skal bruge, som stikket til ledningsnet, software til computeren med videre, hvor køber jeg så det henne?
håber nogen kan samle de løse ender

1: Den originale MS1 er fuel only. MS1 er egentligt definitionen på den CPU familie der ligger på printet. Oprindeligt bygget til en dorsk V8. MSII er amerikanernes forkvaklede forsøg på en opdatering, der i mine øjne var et tilbageskridt. Dels en ny CPU hvilket var ok, men man startede med kun 1 tændingsudgang, og brugte så til gengæld 4 udgange på at styre en tomgangsmotor(skræddersyet til dorske V8ere...).
Det blev derfor hurtigt udviklet videre på af mange forskellige personer WW, og kan i dag fåes så det kan køre en 6cyl E36 M3 på alt originalt sensorgrej, incl de 6 enkeltspoler.
2: Ja, det kan de begge to hvis du vælger den rigtige software.
3: Byg selv, Billigst muligt: EBAY. Det er 100% Do-It-Yourself og 100% Figure-It-out-yourself.
Hvis du vil bygge selv: Læs MegaManualen til du forstår det meste. Lav det så, og brug den som opslagsværk.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!