Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 jul 2025, 01:40

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked

Geografisk sted: danmark
Hej
Jeg har surfet nettet igennem for at finde ud af noget OMKRING MEGASQUIRT.
1.
er det rigtigt forstået at megasquirt I kun styrer benzinen og megasquirt II kan styre tændingen også?

2.
Kan megasquirt II fungerer på en VW motorfra midt i 90érne ved hjælp af den originale hallgiver og strømfordeler?

3.
Hvis jeg skal købe et samle selv kit der kan styre både tænding og benzin, og hvor der medfølger alt vad jeg skal bruge, som stikket til ledningsnet, software til computeren med videre, hvor køber jeg så det henne?
håber nogen kan samle de løse ender :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
1. Ja, men der er blevet lavet en kode så ms1 også kan styre tænding, tror storset alle kører med den nu til dags.

2. Ja, kender ikke til detaljerne, men det er jeg næsten sikker på havneren (en bruger her på siden) gør, mener ihvertfald han prøvede at forklare det til en ved natmekanikeren rullefelts træf for 2 år siden.

3. www.diyautotune.com software til extra koden: http://www.msextra.com/manuals/Download ... taller.exe

Moderator

jk6 skrev:
Hej
1.
er det rigtigt forstået at megasquirt I kun styrer benzinen og megasquirt II kan styre tændingen også?

2.
Kan megasquirt II fungerer på en VW motorfra midt i 90érne ved hjælp af den originale hallgiver og strømfordeler?

3.
Hvis jeg skal købe et samle selv kit der kan styre både tænding og benzin, og hvor der medfølger alt vad jeg skal bruge, som stikket til ledningsnet, software til computeren med videre, hvor køber jeg så det henne?

1: Den originale MS1 er fuel only. MS1 er egentligt definitionen på den CPU familie der ligger på printet. Oprindeligt bygget til en dorsk V8. MSII er amerikanernes forkvaklede forsøg på en opdatering, der i mine øjne var et tilbageskridt. Dels en ny CPU hvilket var ok, men man startede med kun 1 tændingsudgang, og brugte så til gengæld 4 udgange på at styre en tomgangsmotor(skræddersyet til dorske V8ere...).
Det blev derfor hurtigt udviklet videre på af mange forskellige personer WW, og kan i dag fåes så det kan køre en 6cyl E36 M3 på alt originalt sensorgrej, incl de 6 enkeltspoler.

2: Ja, det kan de begge to hvis du vælger den rigtige software.

3: Byg selv, Billigst muligt: EBAY. Det er 100% Do-It-Yourself og 100% Figure-It-out-yourself.
Hvis du vil bygge selv: Læs MegaManualen til du forstår det meste. Lav det så, og brug den som opslagsværk.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Admin
Admin

jk6 skrev:
Hej
1.

2.

3.

Hvis du ombestemmer dig til mere skræddersyet løsning, og ikke selv vil bruge tiden/erfaringer på byg-selv, så er ovennævnte HenrikGM ham du kan tage fat på... :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg vil anbefale du vælger en som er færdig bygget fx. fra henrik, men mindre du er 110% inde i elektronik.
Jeg valgte en som var færdig bygget, for der er rigeligt at se til for at undersøge hvordan tingene virker i praksis. Men når man først begynder at få en én om hvordan det virker, så er det sku rigtig fedt. MS1 har alle slags muligheder, man kan også bygge videre på systemet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time