Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
kpa = % i ms 2 http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=21176 |
Side 1 af 1 |
Forfatter: | JDJ [ 19 okt 2008, 10:02 ] |
Titel: | kpa = % i ms 2 |
Ja er lidt i tvivl om det kan sammenlignes direkte. Altså f.eks 70 kpa = 70%, 180 kpa = 180% har læst i manualen, men forstår ikke helt den måde de omtaler det på. Motoren en en Bmw m20 B25 med turbo, og kører med 1 bars ladetryk (1,2bar i overboost) Er lidt i usikker på om jeg har sat det rigtigt op, det skal dog sige at bilen kører hammer godt, og er store set lige så "kørbar som helt std motor. Men lidt kommentare og lidt konstruktiv kritik ville være rart. ![]() http://www.jacobjustesen.dk/ms/map.rar |
Forfatter: | ae86 [ 19 okt 2008, 21:56 ] |
Titel: | |
er ikke helt sikker på hvad du efter spørger .. men 100 er atmosfærrisk tryk .. dvs 1 atm abs eller 0 bar ladetryk (overgangen fra vacuum til tryk) hvilket svinger lidt fra lidt under til lidt over 1000 milibar (0.95-1.1 bar) ved havniveau afhængig af vejret Scalaen er i kilo pascal ...Kpa 100 kpa = 1bar eller ca 1 atm ..hvilket igen er absolute .. dvs 0 ladetryk men da motortyringe "null stiller" sit 100 niveau når der sættes tænding på motoren så betyder 110 kpa bare at trykket i systemet er 0.1 kpa over det omgivende tryk (da motorstyringen fik tænding) .. hvilket kan give et problem hvis du ligger og kører fra havniveau og op i bjergene .. men dem har vi jo ingen af her hjemme.. dog kan man vælge at kører med en ekstra map sensor som kun sidder og måler det reele vejrtryk (ambient air pressure) og som løbende korrigerer manifold map |
Forfatter: | Saab-Daniel [ 19 okt 2008, 22:12 ] |
Titel: | |
Tror mere der spørges til, hvorfor der vises procenter og ikke kpa på aksen i MT, hvilket jeg egentligt også undrer mgi lidt over... Daniel. |
Forfatter: | ae86 [ 19 okt 2008, 22:59 ] |
Titel: | |
Saab-Daniel skrev: Tror mere der spørges til, hvorfor der vises procenter og ikke kpa på aksen i MT, hvilket jeg egentligt også undrer mgi lidt over...
Daniel. ah ok.. ja det er nok noget Erik Fahlgren selv må besvarer .. |
Forfatter: | JDJ [ 20 okt 2008, 15:08 ] |
Titel: | |
Saab-Daniel skrev: Tror mere der spørges til, hvorfor der vises procenter og ikke kpa på aksen i MT, hvilket jeg egentligt også undrer mgi lidt over...
Daniel. Jep det er lige nødagtigt det jeg vil frem til. Der står lidt om det i manualen, men det virker som om det ikke er skrevet helt færdigt. Men hvis det bare er det samme kpa, så må både min benzin og tændings tabel jo være lavet forkert. (Nu jeg tænker over det, så ryger den jo også helt op i toppen af tabellen når den får gas) |
Forfatter: | Morten VJ [ 20 okt 2008, 20:10 ] |
Titel: | |
100% er lig med 100 kpa+-2 kpa her i DK. Men hvis du nu starter motoren på et Bjerg med 90 kpa i atmosfære tryk, så er 100% = 90 Kpa. Egentligt ganske smart, bare lidt forvirrende, i en tabel, der normalt har absolutte værdier og ikke % Så regn med 1% = 1Kpa Morten |
Side 1 af 1 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |