Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Hvordan får jeg tacho ud af MSextra ?
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=21530
Side 1 af 3

Forfatter:  -ae86- [ 18 jan 2009, 22:51 ]
Titel:  Hvordan får jeg tacho ud af MSextra ?

Hey, efter jeg har bygget DIS tænding på min ae86 kan jeg ikke rigitgt få mit dash rpm-meter til at vise noget...

Er der nogen der ligger inde med et par fif's :) Jeg kan jo godt få signalet ud af MS, men der er vidst noget med at dashboardets rpm signal kræver en noget højere spænding end hvad MS1 giver.

Er der nogen der kender disse forhold i mellem , så jeg evt kan lave noget print værk indover..

Synes ikke rigtigt at kunne finde noget på nettet..

Mvh. Nicko...

Forfatter:  martin høj [ 19 jan 2009, 00:08 ]
Titel: 

Hej.Rene turbomotor ved det.
Det er noget med du tager 2 ledninger fra ignitor og sætter to modstande
på 2,2 kohm og sætter dem sammen til en ledning.
og der til omdrejningstæller.
Kan finde ud af det evt i morgen fra min egen hvordan jeg gjorde på min ae92.
Hilsen martin.

Forfatter:  Kaas [ 19 jan 2009, 08:18 ]
Titel: 

http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra ... m#tachoout

Jeg har brugt den metode med relæet med stor virkning.



MS kan jo laves om til at give det rigtige signal, altså ved brug af en udgang. Det kommer an på hvilken omdr tæller du har i bilen. Hvis jeg lige husker det, så kan jeg finde et billede af hvordan jeg har lavet det i min boks når jeg kommer hjem!

Jeg har ingen billeder af relæ metoden!

Forfatter:  Kaas [ 19 jan 2009, 17:17 ]
Titel: 

http://pic.ljbk.dk/#2.28

Her har jeg brugt D18 til udgang signal til omdr. tælleren. Bemærk jeg har brugt én transistor som allerede er der. Og så har jeg brugt X2 udgangen!

Jeg kører godt med 4X cop, og som du kan se så har jeg brugt D17 som spark A og D19 til spark B og så har jeg brygget mit eget print til spark C + D. Derved fik jeg D18 i overskud!
Det er den røde ledning du kan se!

Forfatter:  -ae86- [ 20 jan 2009, 17:29 ]
Titel: 

Ja, okay.. Begge metoder skal nok virke..

Dog er jeg mest interesseret i martins version, så slipper jeg for at skulle lave alt for meget :)

Forfatter:  martin høj [ 22 jan 2009, 00:53 ]
Titel: 

Hej igen.
fik kigget på mit ledningsnet.
På ignitor sidder der to stik.
Det stik hvor der er to ledninger grøn ledning og sort ledning tager du og sætter en modstand på 2,2 kohm på hver ledning.De to modstande skal så loddes sammen i den anden ende og der fra op til omdrejning tæller ledning.
Den ledning der kommer fra omdrejnings tæller er jeg næsten sikker på er sort.
Håber du kan tyde min stavning.
Det burde virke.gør det på min ae92.og gjorde også på min gamle ae82 gt.
Hilsen Martin[/img]

Forfatter:  saitek [ 22 jan 2009, 12:33 ]
Titel:  Martin

Virker samme metode på en corolla 101 4EFE. køre også med ms extra. men mangler også omdrejnings signale fra boksen.

Forfatter:  martin høj [ 22 jan 2009, 17:35 ]
Titel:  Re: Martin

saitek skrev:
Virker samme metode på en corolla 101 4EFE. køre også med ms extra. men mangler også omdrejnings signale fra boksen.


kører den wasted spark.
eller standard strømfordeler.
er det det samme ledningsnet som bil er født med?

Forfatter:  saitek [ 22 jan 2009, 20:00 ]
Titel: 

Martin den køre med strømfordeler..
Og der er lavet et separat lednings net. men det orginale
sider stadig i bilen bare pakket til siden..

Kan ms lave det signal som den oginal boks sender ud.
Ud fra Igt Ign. Mener det var det de hed de to ledninger
på strømfordeleren....

Skal lige nævnes at jeg ikke har rodet så meget med toyota
mest vw..

Denne bil jeg snakket om..
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=413757

På forhånd tak...

Forfatter:  martin høj [ 22 jan 2009, 20:32 ]
Titel: 

Hej igen.
På strømfordeler sidder et gråt stik.eller grønt med en løs ledning i.
eller 2 løse.
er det ikke rigtigt??
Det er omdr signal.
Det burde du kunne trække direkte til omdr tæller.
Hvis ikke. kan du sikkert gøre som kaas skriver.
hilsen martin

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/