Powerforum
http://www.powerforum.dk/

hente alle map ud af oem ms
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=22564
Side 1 af 2

Forfatter:  lqs [ 04 sep 2009, 13:17 ]
Titel:  hente alle map ud af oem ms

nu er der pt to tråde her hvor medlemmner mener at div data lige sådan er at hente. (volvo ms og vvti tråden)
særligt den med VVTI kunne jeg godt tænke mig at høre nærmere om. hvordan ville man bestemme hvordan kurverne skulle se ud? er planen at hente disse oplysninger fra standard boxen eller nettet?
MVH søren

Forfatter:  K-FINN [ 06 sep 2009, 08:53 ]
Titel: 

Andgående VVTI, man har vel ikke brug for nogle oplysninger.
Man må jo bare prøve og lave den bedste moment kurve, og så prøve sig lidt frem..

Syntes også kun det er nede i lave rpm det har nogen særlig effekt...

Kan også være jeg misforstår dit spørgsmål

Forfatter:  lqs [ 08 sep 2009, 05:47 ]
Titel: 

nej du har nok ikke misforstået spørgsmålet. har du tænkt over hvor meget der skal rulles for at prøve alle varianter?
dem der efterspørger mulighed for VVTI programering, må da også gerne komme med deres ideer til hvordan, de i praksis vil få gavn af de muligheder de søger.
MVH søren

Forfatter:  HenrikGM [ 08 sep 2009, 07:08 ]
Titel: 

Med al respekt for folks entusiasme, så er det reelt meget få der skal og kan bruge avancerede funktioner om vvti.
Selvf. kan det lade sig gøre, men jeg tvivler på det vil være bøvlet værd, medmindre man gør det for at gøre det.

Man kunne gå agurk, og udstyre en std vvti med logudstyr, og på den måde afkode hvordan de gør oem, men jeg gætter på det er en ganske kompliceret styringsform, qua de gør sig den umage det er at lave det "trinløst" variabelt, og når enden på dagen kommer, så vil jeg gætte på der ikke er mange i DK, hvis nogen overhovedet, der vil lægge den indsats.

Forfatter:  K-FINN [ 08 sep 2009, 18:57 ]
Titel: 

lqs skrev:
nej du har nok ikke misforstået spørgsmålet. har du tænkt over hvor meget der skal rulles for at prøve alle varianter?
dem der efterspørger mulighed for VVTI programering, må da også gerne komme med deres ideer til hvordan, de i praksis vil få gavn af de muligheder de søger.
MVH søren


Jeg kunne aldrig finde på og bruge bare 1 minut på og prøve genskabe en orginal VVTI, jeg har set BEAMS motor moment kurve, kørt som VVTI og almindelig VVT

Tror det VVTI er noget miljø halløj, det giver ihvertifælde ikke bedre moment kurve på en BEAMS

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 08 sep 2009, 20:05 ]
Titel: 

Finn: Da du sammenlignede de resultater med VVT og VVT-i, kørte motoren så med samme blandingsforhold, og tænding (altså samme motorstyring), hvis ikke kan man jo ikke rigtig sammenligne.

Forfatter:  K-FINN [ 08 sep 2009, 20:25 ]
Titel: 

Alex: Nu var det så tydelig forskel, at jeg tvivler at lidt mere/mindre tænding og benzin ville gøre den store forskel...

Forfatter:  peter_jensen [ 09 sep 2009, 22:17 ]
Titel:  vvti VEMS

Andrey bruger vvti funktionen i Vems.
Måske kan nogle af hans ideer overføres til Ms

http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... e%2FAndrey

http://www.vems.hu/wiki/index.php?page= ... ToyotaVVTi


Tnx Peter

Forfatter:  lqs [ 09 sep 2009, 23:05 ]
Titel: 

det der er beskrevet i linket er MEGET simpelt, i forhold til det en mere moderne motor gør standard. TROR JEG..... er der nogen målinger mm af hvad de forskellige indstillinger betyder på den pågældende TOYOTA?
MVH søren

Forfatter:  peter_jensen [ 10 sep 2009, 18:14 ]
Titel:  vvti

Andrey er programmør og udvikler for Vems så jeg tror ikke han går så meget op i effekt men mere at lave coder/software der kan styrer de forskellige ting på en motor på den korrekte måde altså så tæt på den samme måde som oem. Jeg kan da spørge ham om han har lavet nogle målinger.

Lgs hvordan virker vvti på en morderne motor?

Tnx
Peter

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/