Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Tænding flytter sig selvom den er låst til 15grader
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=23681
Side 1 af 2

Forfatter:  Brian SPC [ 21 maj 2010, 20:45 ]
Titel:  Tænding flytter sig selvom den er låst til 15grader

Hej

Har et problem med at vores tændning flytter sig selvom jeg har låst den til fx. 15 grader, når jeg giver gas begynder den at glide væk fra mærket, den flytter sig over 20 grader, altså helt op på 35grader.

Den kører med 6 enkelt spoler, og 36-1 tandhjul.

MS code er 29y4 mener jeg.

Hvad pokker kan fejlen være.... jeg er snart ved at få grå hår af det.

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 22 maj 2010, 00:13 ]
Titel: 

Hvilken sensor bruger du?

Forfatter:  dykkerdahl [ 22 maj 2010, 00:42 ]
Titel:  Re: Tænding flytter sig selvom den er låst til 15grader

Hvordan har du låst den?
Jeg mener bare at den jo følger et tændings map.

Eller laver du sjov?

Forfatter:  Brian SPC [ 22 maj 2010, 05:19 ]
Titel:  Svar

Jeg bruger en fra en Lexus. Og har loddet en modstand på da signalet ellers var for stærkt.

Jeg har låst den inde i spark settings under fixed angle, det er en af de nederste punkter. Skriver man -10 bruger den map, en anden værdi typisk 15 bruger man for at checke tændingen.

Forfatter:  martin høj [ 22 maj 2010, 07:20 ]
Titel: 

Er du sikker på vr sensor er mont rigtigt.
Tror du skal vende de to ledninger om.

Mvh Martin

Forfatter:  HenrikGM [ 22 maj 2010, 12:55 ]
Titel:  Re: Tænding flytter sig selvom den er låst til 15grader

Brian SPC skrev:
Hej

Har et problem med at vores tændning flytter sig selvom jeg har låst den til fx. 15 grader, når jeg giver gas begynder den at glide væk fra mærket, den flytter sig over 20 grader, altså helt op på 35grader.

Den kører med 6 enkelt spoler, og 36-1 tandhjul.

MS code er 29y4 mener jeg.

Hvad pokker kan fejlen være.... jeg er snart ved at få grå hår af det.


Trigger signalet skrider nok. Tjek det.

Forfatter:  Alex_Reedtz [ 22 maj 2010, 15:58 ]
Titel: 

På diverse toyotaer med induktiv giver sker det samme også hvis du bytter rundt på ledningerne.

Forfatter:  Brian SPC [ 22 maj 2010, 20:20 ]
Titel:  måske løst

Har lige fået en til at kigge på det, og han mener helt sikkert at det er vores 36-1 hjul som defekt, tænderne er forskudt, så det er sikkert skredet i fræseren da det blev lavet. Og så havde vi ikke stellet sensoren det rigtige sted, samt denne sensor skulle ikke arbejde så godt med det brede triggerhjul. Der skulle også monterers en modstand inde i boxen da signalet var for kraftigt, så det gjorde han lige.


Så vi skal have lavet vores stel ledning om og monteret en ny triggerwheel som vi fik af ham, samt lavet en ny holder til sensoren.
Når de ting er ordnet skulle det gerne virke mente han, så det bliver spændende :D så der er lidt arbejde.

Tak for de mange hurtige svar, vi har prøvet det hele men intet hjalp desværre, men nu har vi så heldigvis måske fundet fejlen...

Jeg giver lige en update når vi har fået det monteret.

Forfatter:  Brian SPC [ 29 maj 2010, 19:39 ]
Titel:  triggerhjul

UPDATE

Problemet er løst, fejlen var en helt anden end man skulle tro,efter mange dages fejlfinding og ændring af triggerhjul og forsøg med forskellige følere og skærmede kabler, så viste fejlen sig at være vores tændingspistol :D den kan åbenbart ikke klare wasted spark når der kommer lidt omdrejninger på, så skrider den og ikke MS som vi troede, for da der kom en anden tændingspistol på, fejlede vores triggersignal / tænding ikke noget overhovedet, den var klipppe stabil TOP NICE , så bilen er lige blevet rullet ind idag og den kører kanon, så vi glæder os til at give den gas til DHB næste weekend, det bliver dog også bilens første løb, så vi forventer ikke det store.

Mange tak til Hoobz & Rene for hjælpen 8)

Forfatter:  Saab-Daniel [ 30 maj 2010, 14:01 ]
Titel: 

Lyder godt at i fandt fejlen, held og lykke næste weekend!
/Daniel.

Side 1 af 2 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/