Powerforum
http://www.powerforum.dk/

Knast føler på 4agze + megasquirt+ ledningsdiagram
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=24092
Side 1 af 3

Forfatter:  ove lungskov [ 30 sep 2010, 11:10 ]
Titel:  Knast føler på 4agze + megasquirt+ ledningsdiagram

Hey
Som overskriften lyder så er jeg på udkig efter noget ledningsdiagram over min knastføler det er på den 170 hk 4agze, har fundet noget på club4ag.com men kan ikke rigtig se mig ud af hvad de forskellige ledninger er, andet end at de går i den org motorstyring hvor de i pinout er beskrevet som ''distributer'' alle sammen, nogen der kan hjælpe??
Ps. det er en MSll v.3

Forfatter:  -Pedersen- [ 30 sep 2010, 12:31 ]
Titel: 

Skal du køre med DLI spoler og igniter ?
i såfald
Spark A skal til IGT
Spark B til IGD
I opsætning skal den stå til Toyota DLI

Forfatter:  ove lungskov [ 30 sep 2010, 16:47 ]
Titel:  Knast føler på 4agze + megasquirt+ ledningsdiagram

Jeg skal køre de std spoler direkte på MS via de indbyggede tændingsmoduler da jeg ikke har det std tændingsmodul..

Forfatter:  martin høj [ 01 okt 2010, 20:54 ]
Titel: 

NE signalet er det med 24 tænder
hvis det er sådan noget du spørger efter.
Du kan tage låget af din styreboks.
Der står hvad der er hvad ved stik på printet.
Hvordan havde du tænkt dig og sætte det op..
Som dual trigger eller ??.
Har du link osv

Hilsen Martin

Forfatter:  martin høj [ 01 okt 2010, 21:02 ]
Titel: 

Og vil mene du skal kigge på dette link.uden og vide det.

http://www.msextra.com/doc/ms2extra/MS2 ... utors.html

Forfatter:  martin høj [ 10 okt 2010, 09:59 ]
Titel: 

Kunne det bruges til noget..Du blev lidt stille her

Forfatter:  ove lungskov [ 14 okt 2010, 19:11 ]
Titel: 

Sorry jeg har ikke lige været på pc'en det sidste stykke tid, jeg har fundet en anden løsning da jeg kun havde 1 output til trigger på ms, så har lavet knast føleren om så det køre på kun den ene føler men nu er der så bare opstået et nyt problem. Hvis jeg tager knastføleren ud og sætter en boremaskine på så åbner dysser og den smider gnist helt perfekt og som den skal (ved ''høje'' omdr) meeen den køre ikke hurtigt nok på starteren til at den kan give et signal er der mon en løsning på dette?? kan man ændre noget i MS så den kan få signal ved lavere omdr.??

Forfatter:  ove lungskov [ 14 okt 2010, 19:33 ]
Titel: 

Har fjernet 1 tand på det 24 tands hjul og så er den sat til at køre som cam sensor i ms og 24+1 og det virker også som det skal men der er bare ikke omdrejninger nok på det 24 tands hjul til at den kan give et signal, kan det lade sig gøre at køre de 2 af følerne på ms for tror at ikke at min boks er sat op til at køre med andet end 1 triggerhjul på krumtappen??

Forfatter:  ove lungskov [ 14 okt 2010, 22:38 ]
Titel: 

Kan det have noget at gøre med de 2 modstande der sidder i MS hvis nu den induktive føler ikke giver det firkant signal som MS skal have kan det mon være dem der skal indstilles for det har jeg ikke rodet med?? og hvor skal ocsilloscopet tilsluttes når dette skal indstilles??

Forfatter:  Mc Mekanikeren [ 15 okt 2010, 19:36 ]
Titel: 

ove lungskov skrev:
Har fjernet 1 tand på det 24 tands hjul og så er den sat til at køre som cam sensor i ms og 24+1 og det virker også som det skal men der er bare ikke omdrejninger nok på det 24 tands hjul til at den kan give et signal, kan det lade sig gøre at køre de 2 af følerne på ms for tror at ikke at min boks er sat op til at køre med andet end 1 triggerhjul på krumtappen??


Det er fint med " 24 -2 trigger " løsningen, til DLI opsætning, men da det er knast hastighed du trigger på skal du skrive 12 -1 i wheel decoder settings, knasten render halv hastighed af krumtap. Trigger positionerne skal jo så passe til de tænder du har fjernet.

Side 1 af 3 Alle tider er UTC + 1 time
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/